|
|
|
|---|---|
|
Hej! Försöker köra "selftest" men det händer inget. Trycker in den högra knappen på instrumentpanelen och vrider sedan på nyckeln, är väll så man ska göra...eller? Vad kan det annars vara för fel? | |
| tja slå på tändingen först så att alla lampor lyser o sen på knappen. står det "CHECK CONTROL OK" då är din bil frisk! annasr är det tyska som gäller! :) | |
|
Har testat det också, men inget händer. Displayens lampor tänds dock, men inte en siffra syns. :-( |
|
Amethyst |
sätt tändnigen på stereo läge, håll in knappen i ca 10sek så bärjar alla mätare att leva livet och snurra å ha sig! BOOM BOOM BASS Länk |
|
Har testat båda lägena. Läge: 1 - Då så kommer UK fram på datorn dvs språket. 2 - Inte ett jotta händer :-( Vad kan det vara för fel? |
|
Amethyst |
Prova att inta ha nyckeln i, håll in knappen 5sek sätt i nyckeln och vrid till läge 1. Var noga med att alla dörrar är stängda och att innerbelysningen är släckt och stereon är av. BOOM BOOM BASS Länk |
| Händer inget då heller :-( | |
Amethyst |
hmm, ska prova hur jag gör. återkommer under kvällen eller imon. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
| "Amethyst" Har du hunnit kolla? | |
Amethyst |
Fan sorry, springer ut NU! BOOM BOOM BASS |
Amethyst |
Okej, svinkallt men iallafall. Spelade ingen roll om nyckeln var i från början eller ej, "håll in knappen och vrid direkt till läge 2, stanna aldrig på läge ett" Då fick jag upp massa SW Och annat på displayen och sen gick tankmätaren upp i full tank och varv och hastighets gick rakt upp mot taket. BOOM BOOM BASS |
|
"Amethyst" Tack! Precis vad jag har gjort tidigare! :-( Då måste det vara något som är trasigt. (vad kan det vara, och hur mycket skulle det ev kosta att laga?) När jag trycker in knappen så lyser alla fält upp där det normalt ska vara siffror/info. När jag släpper knappen så händer inget, spelar ingen roll hur länge jag håller in knappen. För övrigt så fungerar datorn som den ska! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.