|
|
|
|---|---|
|
Kan jag ha 15" fälgar (skall köpa vinterdäck) på min 320iA -04? Det finns inga uppgifter i bilens instruktionsbok. På dekalen på B-stolpen finn bl.a. dimensionen 195/65-15 med, betyder det att det går att använda 15" fälgar eller sitter det samma dekal på alla E46 -04? Är det någon som har en 320 -04 eller senare som använder/har använt 15" fälgar? (P.S Har letat i gamla trådar men det finns inga klara besked.) | |
|
Om det står på bilens B-stolpe så bör det passa. Längst upp står det vilka modeller det gäller te x: 318i/320i/3220d så brukar det stå iaf. Lycka till! MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
På 4-dörrarsmodellen går det bra med 15", dock behöver coupé och touring 16" eller större pga större frambromsar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, tack för svar. (har en sedan) |
|
|
grizzli, det står ej vilka modeller det gäller |
|
|
Okej, det gör det på vår E 36:a i alla fall. Men som sagt jag har sett 320 E 46 med 15" fälgar så bara prova om du inte har gjort det. Johan B: Stämmer det verkligen att de skulle byta ut bromsarna på en Coupé och Touring? Tycker att det låter otroligt? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Grizzly, ja! Touring och Coupé har 300mm skivor fram, mot limons 286mm-skivor. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kollade med BMW i Skövde i dag. Enl deras reservdelsregister passar 15" fälgar på min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.