|
|
|
|---|---|
beemer_87 |
halloj har en 320 e36 som jag nu kommer bruka i vinter, och jag undrar hur jag på bästa sätt kan förbereda mig inför vintern. Detta är min första bil och första vintern+bil och har itne hunnit bli så haj på bilar än. Hur och var ska jag rostskydda.. vilka produkter ? det är en 92a med lite ytrost vid nederkant på bakluckan samt ett skrapmärke på höger framskärm där lite lack lossnat och det har rostat lite.. vet att man ska fixa rost asap men jag hade tänkt att fixa upp bilen efter vintern så jag undrar hur mycket den befintliga rosten kommer förvärras under vintern ? Sedan undrar jag om man kan sätta in en motorvärmare i efterhand ? dyrt ? Gör en kupevärmare någon nytta i det syftet eller värmer den ENBART upp i kupén.. eller kan man rent av använda en kupevärmare som motorvärmare på nåt sätt isåf. ? |
| jadu.. :) där d redan har börjat rosta kommer inte saltet att hjälpa d kan ja lova dig.. ja skulle försökt skrapa rent d å målat me lackstift eller nåt annat. Kupévärmare hjälper bara inne i bilen.. Motorvärmare känns väl lite onödigt..så jädra kallt blir d la inte i blekinge.. ;) Om man nu vill kan man väl ställa kupévärmarn under bilen så den blåser upp i motorn (meningslöst) :P.. skippa d skulle ja tro.. eftermontera motorvärmare kan man väl iofs göra men ja har ingen koll på jobb å pris där.. | |
|
Motorvärmare med uttag för kupéfläkt ligger runt 4000:- monterat och klart på bmw. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
beemer_87: fixa rosten på bakluckan så snabbt du bara kan,hade samma problem på min å tänkte som du att de kan vänta,slutade med att jag fick byta lucka! kolla även plåten mellan luckan och kofångaren!!!!!!!! de är väldigt vanligt på e36 -92 att den rostar! |
|
beemer_87 |
Miklen > Okej, hur skrapar jag rent på bästa o enklaste sätt då ? Kan man få bort i stort sett all rost utan att behöva blästra o dyl ? Låter ju bra om man bara kan fixa rosten lite temporärt.. finns ju stor chans att man hittar fler angrepp efter vintern som man ändå måste fixa då, så kan man ta allt på en gång och göra det ordentligt. Hehe nej kanske inte men jag jobbar natt och redan nu är det kall som satan när det varit lite frost ute några gånger.. försöker låta motorn gå ett tag också innan jag brummar iväg. Andersson > Låter lite väl dyrt o lägga ut på "vinterutrustning" på en 92a, men tack för infon ! erik83 > Okej, jo det är väl smartast.. ska ta mig en rejäl titt på bilen och leta efter fler angrepp.. |
| Ja har problem me en bakskärm på bilen. Jag har skrapat rent me kniv sen slipat lite försiktigt. Sen har ja spacklat å slipat å spacklat å slipat å nu målad å polerat.. blev väl hyffsat..sen om d håller över vintern får ja väl se. Ja har inga tidigare erfarenheter så mina tips e mest logiska gissningar :P eller nåt :) så om d funkar eller ej e ja inte rätt man å svara på.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.