|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har införskaffat en 6 serie bil och undrar om någon vet var man kan hittta delar till dessa , främst är jag intresserad av kofångare fram / bak . men även andra delar. Hälsningar Ando Gunnarsson | |
|
Förutom alla dom ställe som du säkert känner till så slår jag ett slag för ebay.de Jag har köpt en heldel saker på ebay till min e12 renovering, bla delar som bmw inte längre lagerhåller..och det mesta till väldigt bra priser. /Pelle |
|
|
Konstigt, jag gratulerade dig till köpet igår, men inlägget togs bort. Stort grattis i alla fall!!! Det finns en frontalkrockad 635 -86:a på en skrot i nyköping, den hade intakt bakre stötfångare i februari i alla fall, vagt tips kanske... Jag har sett nytillverkat frontkrom från BMW och passformen verkar inte helt hundra, peppar peppar, för jag måste snart skaffa sådant själv... Det är ju en drömbil du har skaffat! Finns det någon möjlighet att få beskåda den fram i vårdagar? När det egna, tamare och mindre rara exemplaret av e24 tittar ut i solen och känner på asfalten? mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
Helst skulle man vilja hitta saker som kofångare på "hemmaplan" , men e-bay hålls under uppsikt :-) jag ska kolla upp hur mycket som finns kvar på bilen i Nyköping , Tack för tipset fredrik ! Jag var spekulant på en B7 Coupe redan 1993 men jag tyckte att den var lite väl"sliten" så jag köpte en M635 istället som jag hade fram till år 2000 , mycket trevlig bil ! Sedan dess har jag tittat på 5-6 st B7 Coupeer , men ingen har uppfyllt mina krav på skick , dokumentation , färg m.m så det har blivit ett par andra bilar under dessa 5 år ( B7 Turbo E28 , B10 BiTurbo). Men nu känns det som om man är "hemma" :-) Så nu ska jag "putsa och pillra" lite på den nya "babyn" under vintern och Självklart får se bilen när vårsolen tittar fram :-) Hälsningar Ando |
|
|
A.G, vet du hur många B7 Couper finns i Sverige? Har hört något om tre fyra st. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Trevligt! då får jag ta mig ut mot uppländska kusten i vårdagar:). Så du har ägt en M635 också!!! Det skulle vara väldigt intressant att höra dina jämförelser mellan M6:an och B7:an. Jag är som åsnan mellan två hötappar när det gäller dom bilarna. 24V-motorn är ett konstverk i mina ögon, och så ljudet sen... Dessutom är motorrummet så rent och vackert. En B7 Turbo har jag varken sett eller hört men jag vet ju hur M30:n låter(bra men inte lika bra). B7:an har ju liksom "bara" en Turbomatad M30 plus att motorrummet ser ut som "bonnmek". Dock har den ju extra prestanda, är väldigt sällsynt, är en Alpina och är en bil som jag velat ha i över 20 år, faktiskt den bil som fick mig att upptäcka Alpina (när jag var 6-7 år gammal:) Hur ser bilen du köpt ut, vilken färg har den, inredning och så? mvh Fredrik |
|
|
Ando, grattis till nyförvärvet! Det var jag som var djupt imponerad av din fina B10:a i somras på OKQ8. Hoppas att din B7:a är minst lika fin! För övrigt skrotade Allbildelar i Gladökvarn en E24 tidigare i år. De har inte hela bilen kvar, utan bara vissa delar. Den var visst hyfsad ändå. /Johan, som snart skall ställa av sin E24 ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Abbe: Ja det är något åt det hållet . Den röda i "Norrland" , En Alpinablå I Stockholm ( om den fortfarande finns kvar ! ) , En Gråmetallic i Vänersborgsområdet ( med 4000 mil !!) , Sten Jarls i Helsingborg och så min. Fler har inte jag hört talas om . Fredrik: Som du säger så ser M635:an mycket trevligare ut under huven ! Ljudet i en M635 med original avgassystem är inte så mycket att glädjas åt men om man sätter dit ett "öppnare" system så att motorn får andas ordentligt då låter det sååååå bra !! På min fd M635:a lät jag bygga ett system som var ganska öppet och vilket ljud den hade , speciellt när man kom upp mot 4000 varv och uppåt :-) Här är en länk med lite bilder på skönheten ! Länk Körmässigt har B7:an naturligtvis en helt annan karaktär med sin turbomaskin och 512 Nm vid 2400 varv ! Man kan närmast beskriva det som "primitiv urkraft" , men som med alla ALPINA bilar så måste man köra en för att kunna förstå skillnaden mot en "vanlig" BMW ! Skillnaden i prestanda blir större och större ju fortare det går , tex från 100-250 så är M6:an låååångt bakom och effektskillnaden känns betydligt större än vad den egentligen är , men det är klart 512 Nm mot 340Nm märks lite när man kommer upp i fart ! Bilen är Achatgrun med shadowline och har Alpina textilinredning . Johan: Tackar ! Jodå B7:an ska bli minst lika fin som BiTurbon :-) Har precis varit på BMW CS klubbkväll i Solna och handlat en massa nya lister och dyl :-) Hälsningar Ando |
|
|
Litet tillägg från min E24 lista med "onödigt vetande". B7 Turbo coupeer. Jag hade "pejl" på alla utom den i Vänersborgsområdet. Den blå i Stockholm finns kvar, den står dock avställd sedan 2004 av den 5:e ägaren. Hur är det med den svarta B7S cabben som finns i galleriet??? En B9:a M635:or 34 kända samt troligen ytterligare 17 som jag inte har reg.nr. på. "Vanliga" E24:or 199 kända samt c:a 200 "kända" som jag inte har reg.nr. på. För något år sedan fanns det drygt 700 E24:or enligt bilregistret. Hälsningar Göran |
|
| Bildelsimporten har "rea" på karosseridelar till E24, om nu någon har missat det (jag kanske är lite sen?) Och rea betyder inte att det är billigt, men förhoppningsvis billigare än ordinarie pris i alla fall ;-) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hej AG Hoppas du fått tag på din stötfångare & din B7 a börjar ta form! De e jag med M635 an som du pratade länge med efter du ringde på min annons om stötfångare. Har sedan sist bytt samtliga bussningar och fått dit 850 alu bärarmar, har även införskaffat 17" momo 5 ekrat med 8 cm putskant (påminner om MK1) som renoverats till nyskick av Intera & skotts med ej för snåla tofflor. Hoppas träffa dig & din(fästmö) i sommar på någon CS träff Alpina eller BMW spelar inte så stor roll men e dock väldigt nyfiken. Fastna inte där uppe bara!! MVH Patrik |
| M635 forever: Du vet väl att man måste visa bilder på sin pärla om man äger en M635csi :-) | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag lovar att lägga ut länk på bilder till våren! Har tyvärr ingen hemsida ännu samt har lite nya delar som skall lackas och monteras nu under vintern. Bla original M front då min bil hade en sprucken helgjuten styling front när jag köpte den. Under renovering så ersattes denna med ny front plåt, crome och gummi samt spoiler från vanliga 635:an tyvärr ångrade man sig ganska snart, men en ny spoiler till M635 kostade 4500:- samt att jag tyckte att 635 ans spoiler var snyggare förr.(har ändrat mig nu) Speglarna ersattes med de cromade från 635:an men ska också bytas till de lackade i vinter. Har säkert lagt ned ca 120k på bilen ex inköp under 3 år. Hoppas man är klar snart. Tråkiga är att det har blivit som en drog att hela tiden leta efter fel eller brister på bilen´, man verkar aldrig bli riktigt klar. MVH Patrik |
|
Hej Patrik. Jag har inte hunnit med så mycket än förutom att demontera det spoilerpaket som satt på bilen samt att jag har bytt stötdämpare . Det är inte så lätt att hitta en främre kofångare i bra skick , jag har två st på gång men de är i Tyskland ! Jag ska dessutom inhandla en ny frontspoiler samt gummilisterna till kofångarna och passar nog på att handla delar då jag ska ner med en kamrat som ska köpa bil ! Då bilen har Shadowline är Chromet på kofångarna i bilens färg och måste således lackas. När man demonterar den befintliga gummilisten på en beg kofångare så är möjligheten att få loss den intakt minimal. Sen ska fälgarna in på renovering och sen ska ... och sen ska ... ja du känner igen fenomenet :) Det vore verkligen kul att träffas på någon träff i sommar ! Hälsningar Ando |
|
|
635forever: Visst är det dig jag köpte den "mosfeta" reparationspärmen av i våras. Jag kom med pendeln och du hämtade mig och skjutsade mig tillbaka. Det är kul att det går framåt med bilen. Jag är fortfarande imponerad över den jämna och fina gången i maskinen. Det vore skoj att återses framåt sommarmånaderna! mvh. Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
Japp det stämmer! Hoppas att pärmen smakade samt att den hjälpt dig på vägen! Ska försöka att komma ut å lufta pärlan så mycket vädret tillåter i vår och sommar. Försöka hinna med lite träffar också. MVH Patrik |
|
Sjekk denne adressen i Tyskland. Har ikke prøvd å kjøåe noe fra de. Länk |
|
|
Jag lyfter tråden och passar på att fråga om det är någon som vet om någon 635:a har skrotats nyligen? Kanske någon känner till någon som känner någon som... Jag behöver nämligen lite saker och våren är snart här! Speciellt behöver jag en ny komplett ljusinsats vänster fram. Är det någon som har en sådan liggande, kanske? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
Hej J.Lindgren! Antar att det blir svårt att hitta en fin sådan lykta, de flesta är ju blästrat glas eller rostade reflektorer. Har för mig att biltema har lyktor som passar men dock ej Hella som det bör vara.(Själv allergisk mot biltema) Annars kan bilcentralen fixa fram, dock dyrt! Är du medlem i BMW cs kan du under Mars månad beställa via cs från Bilcentralen Solna med 20% rabatt! Är det något annat du söker kan det hända att jag har lite delar över!! MVH Patrik |
|
Tjena! Problemet är att det är nivåjusteringen till halvljuset som har gått sönder. Själva leden som gör att halvljuset är justerbart är helt enkelt utsliten. Man kan ju så att säga steloperera leden, men det blir ju lätt fel och därigenom nedslag på besiktningen. Alltså behöver jag en komplett ljusinsats, alternativt hela arrangemanget med helljus, halvljus och platta. Är det någonting som du har? Förresten, du äger minsann en av mina vänners gamla bilar. Jag ser att du har gjort en hel del med den. Vad roligt! (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
Det jag har är kompletta satser men dock med torkare och spol! Tyvärr är dessa ej till salu då jag ämnar renovera även dessa. De är ganska nergångna för tillfället, även de jag har på min bil var risiga tidigare men dock inte lika. Kanske har lyktor i garaget, som du kan förvärva! Ska kolla under morgondagen. Vem är din vän som tidigare ägde bilen? MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.