AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
527

Hur lossa sarg på framstolar?

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Jag har försökt lossa sargen som sitter på sidan av framstolarna.
Det finns en skruv i framkant men sargen hålls också fast av reglaget som tiltar stolen.

Vet nån hur man får loss reglaget som sitter i framkant på stolarna så att man kan lossa sargen.

Har en sliten skavd sarg i den nya bilen och en felfri i den gamla så då vill man ju gärna byta..

MVH/Dan
je
211
jensa78
523i -97
sargen sitter med 2 skruvar om jag minns rätt.
En i framkant som du skrev och en bakom ryggstödsskyddet. du måste ta bort ryggstödsskyddet för att komma åt den skruven. vad gäller tiltspaken så drar du ut plastbiten på spaken.
Det blir mer åtkomligt om du höjer stolen allt som går
Du måste även lossa bältesfästet i golvet och då måste du ta bort listen som stolsskenan löper i.
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Tack för ett bra svar, ska ge mig på det där i morrn.

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Tjena har bytt mina på båda sidor, kostade endast 320kr paret, så 160 kr st för nya var billigt på bmw tycker jag,
iallafall så stämmer det ni säger, men de sitter även i plast clips som är besvärliga att få loss, men man ser dom om man kollar underifrån, det är lite pillande o svärande ,men allt går till slut,
lycka till..
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Måste fråga: Hur fick ni loss mutterna/skruven som håller bätet i nederkant? Har fixat mig en insex storlek 50, men det går inte att rubba skruven...

*BAWORAK*
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Mina skruvar satt inte speciellt hårt vad jag minns. Använde en insexnyckel med ett skaft som var kanske 2 decimeter och då var det inga problem.

MVH/Dan
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Får pröva igen. Du minns inte åt vilket håll den var gängad? Eftersom min sitter lika hårt i alla riktningar:-)

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.