AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.589

Imolaröd E38 med M-paket

Sida 2 av 2
ha
3
harley1
740d-00
Nu ska jag ta det här för sista gången. Det är JAG som äger bilen, har alla papper på bilen, mil dokumenterat från bmw, motorns skick med papper från bmw och som sagt var dom tillhör mig. Vad det beträffar milen på bilen så har jag även dom. Alla är inte blåögda när dom köper en bil och betalar för en ferrari och får en skoda, det finns många källor att forska i utan att gissa sig fram.Om du går in i en verkstad och pratar med en mekaniker så kanske du kan få reda på hur man ser att man har gjort något jobb på din bil (oftast har dom overall på sig) ett tips är att lämna din bil på en verkstad där du får reda på vad det är för fel på din bil så slipper du gissa och dö nyfiken.Jögga
Jag förstår att det inte är så kul att ens egen bil omnämns i dessa sammanhang, men man behöver inte vara nedlåtande eller otrevlig för det.
Jag har ingen anledning att klanka ner på bilen i onödan och jag låter de som läser den här tråden dra sina egna slutsatser. Ett råd för de som en gång blir spekulanter att be om ett garantiutdrag på fax från BMW och inte lita på vad BMW ser för mätarställning på DIS:en (det dom läser ut från datorn). Då får man ett hum om den riktiga mätarställningen på TWW 538. Du ska inte tro att jag är någon nybörjare när det gäller de metoder som importörerna håller på med och när det gäller mätarställningen på den här bilen så VET jag hur det ligger till. Den har som sagt ägts av min familj och försäkringsbolaget synade milbluffen via faxet när dom blev inblandade i motorhaveriet. Sedan blev det ett återköp och bilen gick mellan en del ökända handlare och hamnade till slut hos dig.

F.ö köpte mina föräldrar bl.a den svenska instruktionsboken till bilen....dom köpte även vinterdäcken som du förmodligen åker på nu.

Här diskuteras bilen också: Länk och här: Länk

PS. Jag ska nog fråga en mekaniker (med blå overall) hur det syns att spridarna blivit borttagna. Jag är väldigt nyfiken på svaret. DS.

Flåklypa
Äckligt snygg i rött faktiskt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.