|
|
|
|---|---|
|
Vintern kommer och jag ska iväg på en tjänste resa till Korea på 6 måndaer så M5:an får sig en skön vila över vintern. Men jag har lite frågor som jag undrar över... Hur gör jag? Bilen kommer såt i lada med trägolv och mycket luft. Vad ska däcktrycket up i? Larm på eller av? Koppla ur baterei? Hjälp vad ska jag tänka på, bilen komer inte köras eller flyttas på 6 månader.. hjälp =) MvH fredrik Johannisson | |
|
Rent spontant så hade jag ställt bilen på ett par pallbockar, ut med batteriet och kopplat in en underhållsladdare, fyllt tanken och försökt försegla motorrumet så gått det går för att undvika möss och andra skadedjur. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Prova funktionen Sök inlägg, här är ett av de senare i ämnet Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det kan vara en god idé att försöka försegla luftintagen till kupén. Det är INTE kul när mössen äter på skinnet, jag har upplevt det och tillvaron ställs på kant... Jag vet i och för sig inte hur lätt det är att hitta in i en e39, men jag skulle försöka täppa till intagen i alla fall använd folie (mycket) eller stålull, det tror jag på. Gör sen som tsaros skriver. mvh Fredrik |
|
|
Alltså, täpp till från motorrummet sett. /Fredrik |
|
|
Det finns elektroniska musavskräckare som fungerar ypperligt. Plugga in en sådan i ett uttag nära bilen så slipper du problem med möss i bilen. Har själv provat med gott resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.