|
|
|
|---|---|
|
Hej!! min 328 touring har rost på bagageluckan precis under fönstret. Är det någon idé att försöka laga detta eller är det bäst att köpa en ny lucka? Någon som har en liggandes kanske?! Det skämmer verkligen bilen eftersom den i övrigt är mycket fin! | |
|
Vanligt som tusan att det blir rostangrepp runt rutan på bakluckan. Dekorations listen runt rutan ligger ann mot lacken och gnuggar lätt igenom lack till bara plåten med hjälp av trafikdamm och vinterslask. Det är mkt viktigt att hålla bakluckan ren, speciellt vintertid då den brukar vara som mest igenbäckad med slask. Att försöka reparera rosten just där kan bli en stor operation då ev list och tom rutan kanske måste demonteras (limmad). När man skall åtgärda rostangrepp så brukar det ju alltid finnas mer än vad som syns ifrån början. |
|
|
Ja det har börjat komma lite ovanför nummer plåten och sen undertill på luckan också så de känns som att det bästa är att köpa en ny. För den ser välldigt tråkig ut!! och det ska juh inte en Bmw göra!! Jag snackade med en lackerare och han tyckte jag skulle sattsa på en ny lucka, han påstod att det va jätte svårt att få det att hålla just där! |
|
|
vad kostar en lucka då? Är det inte bätre köpa en beg som ser bra ut? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag vet inte än! Har inte varit på Bmw och kollat. Jo jag tror med det men det är ju dumt att påstå att det kryllar av beg bakluckor.. inte här iaf. så blir väll till att ta kontakt med skroten. Att hitta en i samma färg hade ju varit guld! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.