|
|
|
|---|---|
|
Hej igen Tänkte installera Eberspächer eller Webasto bensinvärmare, med ring upp funktion.Alltså starta värmaren med telefon samtal. Någon som har några erfarenheter.Kan någon rekomendera en firma som säljer och gör en bra installation. Stockholms området Tackar på förhand//Thomas | |
|
Kolla med el & diesel Länk |
|
|
Citerat från ett tidigare inlägg "Engstrands Bil&Motor i Bromma (tel. 08-800449 är Sveriges enda serviceverkstad för Webasto och dessutom monterar de de flesta eftermonteringar åt BMW i Stockholm av bensinvärmare" Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| Efter nästan ett år upptäckte vi att det satt en orginal bensinvärmare i våran 740-98! är du säker på att du inte har det... | |
|
Thriistar: Som sagt EBMAB har monterat i 3 av mina fd bilar med högsta resultat. De monterar även till BMW Solna, Borgs mfl. Rekommenderar dock nytt batteri och en DEfa plugin laddare till det för 2-3 värmningar och kortkörningar sen kroknar det bästa av batterier. En fjärrkontroll istf ring upp funktion är smidigare, att ringa upp kostar minst 5kr per ringning till minicallen och det var för ett par år sen. Mvh Asken Som tänker åka till tyskland och montera värmare i X3a pga 35% lägre pris än SVmontage... |
|
|
Lånar tråden lite... Har "original värmare" i 740´n som man startar via displayen... 2 olika timers... Funkar klockrent, kupén blir behagligt varm, tror den värmer i 30 min. Iaf, jag saknar instr.bok till bilen (har inte fått tummarna loss) så jag undrar huruvida motorn värms upp, jag tycker mig se temp-nålen stiga ett par mm när jag slår på tändningen, men är det tillräckligt för att undvika en kallstart? Mvh Henrik |
|
|
Asken---> 7:- idag tror jag. Idag säljs endast GSM start. Kostar inte många ören att starta värmaren då. Finns annars CA 200 Webasto instalatörer i Sverige. Engstrands är en av de största men det finns flera duktiga i Stockholm. I solentuna, Täby m.m. M.V.H. |
|
|
Klimatservice i täby är riktigt duktiga på webasto och eber för den delen... Kolla www.klimatservice.com, eller ring och hör med dom.. Bara bra erfarenheter utav dom när det gäller Ac och värmare i fordon... |
|
|
Hej Jag tackar för alla synpunkter. Till och börja med så blir det en standard installation med tidur. Det är enkelt att komplettera med call up funktion senare.Om jag jag har behov av det, det får tiden visa. Jag står en hel del på Arlanda,så fjärrkontrollen räcker inte till i räckvidd. Så jag att jag måste ha gsm eller minicall. Hls Thomas |
|
|
Ingen som kan svara på min fråga ovan? ;-) Iaf, jag kan förstå meningen med "ring upp funktion" men vad är meningen med fjärrkontroll? |
|
|
Ngr mm är helt normalt,min brukar nästan gå ur det blåa fältet. mvh |
|
|
Hej Dom flesta bensin värmare värmer kylarvattnet och värmer kupen med bilens värmepaket.Eftersom du ser på din tempmätare att din motor är varm,så är det till 100% att din värmare värmer kylvattnet.Om du alltid vet när du ska använda bilen så räcker det med att ställa tiduret för att ha en varm bil.Men om man inte vet när man ska åka nästa gång så är det inte så klokt att använda tidur.Ingen höjdare att komma ut till en minus 20 gradig bil med ett halvtomt batteri. Fjärrkontrollen gör att du kan starta din värmare utan att gå ut till bilen.Ifrån lägenheten/huset eller bio:.Fjärrkontroll eller ring upp via GSM är i princip samma funktion, men fjärrkontrollen går maximalt 1KM i bra förhållande i verkligheten betyligt kortare.GSM gör att du i princip kan starta programmera din starttid var du än är. Fjärrkontrollen kostar ingenting att använda det är fördelen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.