|
|
|
|---|---|
|
när jag ska åka iväg på morgonen när bilen är kall så knakar det från vänster fram när jag svänger ratten. det låter inte som något mekaniskt fel för jag har kollat spindelled och länkarm men kunde inte hitta nåt fel. kan det var en bussning som är slut? mvh yoodina "riktiga brudar kör BMW" | |
|
Kontrollera de s.k. pendelstagen eller "knarrstagen" som dessa ibland kallas i "folkmun"...Kostar kanske 250-300kr stycket,finns två. Lederna där brukar kunna "få in" smuts/vatten och därmed börja knarra vid då främst låga farter,förslagsvis ut ifrån parkeringsfickan t.ex :) I högre hastigheter hörs det mindre,eller det "stör" mindre hur som helst.. Går att smörja upp också,om du kan få in lite "olja" i lederna både uppe vid fjäderbenet o nere i kräng.hämmar staget s.a.s. Brukar hålla sig tyst ett tag då.. Enkla att byta. Billigaste grejen att börja med iaf, även fast det naturligtvis kan vara annat som låter ändå. Mvh Janne. |
|
|
Nu vet jag inte vilken kaross du har ,men mitt svar avsåg E36 coupé,hur E46:an löst det där vet jag inte..Kanske de(E46) också har dessa stag, men jag är inte "hundra" på det ska jag ärligt säga. Mvh Janne. |
|
| Låter det när du står still? I så fall är det inte länkarna mellan bärarm/kränghämmare, kan vara fjäderbenslagringen el ngn kulled, har du servo?? | |
|
kan även vara övre bärlagret till fjäderbenet... The perfect Drive! |
|
parolof |
bärlagret tror jag också på, hissa upp bilen och kolla hur det låter |
|
nej jag har inte kört på något =) hittade inga fel alls när vi kollade. det låter bara när det varit lite kallt ute och man ska åka iväg. så antagligen är det som sagt någon del som behöver lite smörjning. ska väl hissa upp & fixa det i helgen =) "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
hur låter det när en spindelled är slut då? den kanske är det ändå? /yoodina "riktiga brudar kör BMW" |
|
Hälge |
Det kan inte vara så enkelt att det är "Servoremmen" som skriker..?? Kanske räcker med att spänna den, eller byta/fylla på servoolja. (Kan även vara servopumpens lager som skurit) |
parolof |
Hej yoodina, varför har du min bil i galleriet?;-))) |
|
parolof. det är ju min x bil & för att den är såå fin =) /yoodina "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
det var övre stötdämpar fästet som var totalslut & gick metall mot metall när jag svängde. men nu är det tyst =) "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.