|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dme sitter i högra lådan på din bil Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ok ! villken av boxarna är det ? vad ska det stå på den ? hur tar jag av den ? Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Trucker läste fel, jag gav positionen för DME boxen, |
|
|
Nu har jag fått ut boxen ja följde tändkablarna in i en bosch motronic box nr 0 261 200 405 så nu tänkte ja öppna den och se om man kan se något uppenbart fel, jag har även en begagnad box på gång. Hoppas felet sitter där. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Boxen delad men hittar inga brända kretsar eller dylikt, kan det vara fel trots att det inte går att se med blotta ögat ? Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Visst kan det vara så, kör bort till någon skrot, med rätt box. Hade samma problem och fick testa med deras box innan köp. Dock var det inte det som var fel i mitt fall. |
|
|
Jag har en box med slutsiffrorna 413, bor du i malmö-området skulle vi kunna testa med den. Dock tror jag kanske den inte kommer vilja då min är från en VANOS-bil. |
|
|
Tack för erbjudandet, dock funkar det inte med en vanosbox, jag vet en som säljer en begagnad box för 650kr med samma boschnr, jag ska köpa den, hoppas det funkar då. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
mixim:Nordstedt ville veta var han hittade dme boxen på sin E34 och den sitter inte under rutan? Rätta mig gärna men vad har jag läst fel? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jag har lokaliserat boxen, det var motronicboxen ja skulle åt. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Haha nej, nu blev det förvirrat. skrev en mening tidigare som kan missförstås: Trucker läste fel, jag gav positionen för DME boxen, Det jag menade var: Trucker, jag läste fel. Jag gav positionen för DME boxen istället för motronicboxen. Dock verkar inte ens det stämma! Jag läste fel i början av tråden ang bilmodell. Lycka till med bilen |
|
|
haha ok, tack ! Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Nu är boxen bytt och bilen funkar kanon igen ! Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.