|
|
|
|---|---|
|
a som rubriken lyder har man ett stort hål bakrutan. är det lätt att byta själv. går det på halv försäkring. va ute o körde sen small det bara. no balls no baby! | |
parolof |
ska täckas av halvförsäkring |
Hälge |
En kanske önödig fråga: Men hur attan blev det hål i bakrutan? Har det med den pågående älgjakten att göra ;-) |
|
Hålet kom när jag vart tvungen att köra vidare så vid varge gupp så tappade jag mer glas. Det lät som om något träffade min ruta, men jag är inte säker. Vet någon hur mycket det kan gå på o få det fixat no balls no baby! |
|
Hälge |
Bakrutan byter du lätt själv, lossa bara insatslisten runt om, sedan trycker du ut rutan innifrån, beggad ruta finns på skroten för ca: 300:- Nya rutan drar du dit med hjälp av ett snöre samt lite diskmedel runt gummilisten. |
|
okay tack hälge du finns inte i växjö så du kan hjälpa mig? förstog inte riktigt hur det med snöret ska gå till. hur gör man med bakrute värmaren dom trådar som går inne i rutan. no balls no baby! |
|
Hälge |
Snöret lägger in i gummilistens spår "INNAN" du lägger dit den nya rutan på plats. Sedan trycker du bara dit rutan samt drar upp gummilistens kant med hjälp av snöret. (Snöret måste räcka runt om hela rutan) El-bakrutans kontakt lossar du innan arb påbörjas.... |
|
Okay tack för tipset, måste funderar nu om jag ska testa själv eller betala 1700 för självrisken. no balls no baby! |
|
|
Hej! ser att du redan fått hjälp, men ville bara säga att ja tycker absolut du ska göra de själv, de e lättare än du tror...Ja skulle aldrig lägga 1700kr på´t... Tips: Två personer gör de enklare... mvh matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.