|
|
|
|---|---|
|
Har en 325a på gång, billigt. och måste byta topp packningen. Är det nått spec som brukar gå sönder i samband med packningen ? och är det nått spec man ska tänka på vid packningsbytet? Mvh Fredde | |
|
Förvissa dig om att det inte är hela toppen som är vind/sprucken! Om BMW:s raka sexor överhettar, brukar toppen slå sig och/eller spricka... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okej, jag har hört lite om det..men kan tänka mig att det ser man inte förns man plockat av toppen...men vad får man betala för en fräsch topp då? Mvh Fredde |
|
|
på verkstad kan det bli riktigt dyrt att byta topplockspackning, vet ett ställa som skulle ha 15000 för det arbetet =S Du kan ju passa på byta de andra packningarna på engång, köper du packningssats för toppen så kostar det inte mkt. Och om du gör jobbet sj klarar du dig undan billigt. DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Har du Vanos så är det inte bara, krävs inställningsverktyg.... Men det går ju att tillverka sånna, det gjorde jag när jag bytte motor å satte dit nya kamkedjor på en bmw för några månader sedan iaf... Men som sagt de stora topparna e ju känsliga för överhettning...... /Bilmek till vardags En fet bil är en bil som är diskret snyggt stylad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.