AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.104

328i emblem.

wi
9
wilaritts
328iA Touring -97
Vilket är det snyggaste emblemet till 328i var kan man köpa det och vad kostar det?
Finns det olika?

BMW rules!
wi
9
wilaritts
328iA Touring -97
Ok, det kanske bara finns ett. Det jag har sett ser ut som krom. Är det någon typ av klistermärke? eller är det tuffare att vara utan märke.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Snackar vi om BMW emblem eller om modellbetäckning?
Jag tycker att det är snyggast med orginalemblem och ingen modellbetäckning.

/Kristian
Mi
542
Micke R
328i -98
- Wilaritts.
Du kan få köpa mitt 328i-emblem.
Jag har tagit bort det, tycker att det är snyggast utan.

Mvh / Micke R
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Ett nytt komplett 328i märke på BMW kostar 277:-
Då är det dubbelhäftande (bra) tejp på det oxå.

/M
so
73
sonny
328 -00 Touring
Micke R:

Hur gick du tillväga för att ta bort emblemet?
Varmluftspistol?

Vill oxå ta bort mitt, men är lite osäker på hur jag ska göra...

Kolla tråden Länk
för en massa bra tips hur man plockar bort emblemet.

Har aldrig funnits några emblem alls på min förutom BMW-märket på huv och baklucka då.

Mi
542
Micke R
328i -98
- sonny.
Varmluftpistol är kanske bra att ha, jag gjorde det dock utan.
Det krångliga ligger i att lyckas akta lacken. Om man försöker lirka och därigenom lutar siffrorna är de så vassa att de repar eller till och med trycker sönder lacken. För att förhindra det tog jag flera lager svart isoleringstejp på hörnen av siffrorna. Det gjorde att när jag bände så var tejpen gott och väl fjädrande och mjuk nog inte lämna ett märken på lacken. Bände/lyfte gjorde jag med en vanlig spårmejsel. Klistret ger med sig ganska lätt faktiskt.

Jag övervägde att ragga tag på en varmluftpistol men ansåg det onödigt eftersom lack-reparproblemet skulle kvarstå. Klistret kanske släpper lite lättare men det sitter inte hårt normalt så.....

Lycka till.
Mvh / Micke R
Mi
542
Micke R
328i -98
För att förtydliga: Tejpen klistarde jag alltså fast på bakluckan (i flera lager), infasad under siffrornas vassa hörn. När jag då bände siffrorna gick de ner i tejpen men aldrig så långt ner att lacken skadades.

Mvh / Micke R
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Hårtork samt en två spikar med en 30cm lång fiskelina fäst emellan. En blåser med torken och den andre "sågar loss märket"
so
73
sonny
328 -00 Touring
Tackar så mycket för tipsen!
Känner mig något mer berikad nu. :)

/MVH Sonny

wi
9
wilaritts
328iA Touring -97
Jag tackar för alla tips/Lasse
Som sagt tidigare: Hårfön för att värma upp gummit som märket sitter fast med, blir MYCKET mjukare och lossnar MYCKET lättare då. Sen tar man bara en smörkniv av trä och bänder loss. Går jätte fort och inga repor blir det heller........

Mvh
Patrik 325i -92
Grusbusen
Köp dig ett M3 emblem som alla andra som fiser runt i sina 316
Exakt vad syftar du på "grusbusen", kan du förtydliga vad det har med det här att göra..?!

www.malte-racing.com
Grusbusen
Menar väl inget direkt, det var bara nåt som flög ur mig. Vet inte var jag fått det i från;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.