|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Sitter & planerar för min hämtning av en M3 GT från England. Jag har nu talat med Vägverket, sökt här, samt frågar bilahndlaren i London, men ej fått klarhet i vad som gäller. Hoppas några här har lite bra info om vad som gäller. Bilen står alltså hos en bilhandlare & jag ska flyga över för att sedan köra bilen hem via Danmark. Vad jag har förstått så kan jag köra hem den med de engelska skyltarna & får bruka bilen här i Sverige i 7 dagar medans jag bokar tid för reg. bes. So far so good! MEN, försäkringen är ett dilemma....kan jag få en trafikförsäkring på bilen genom ett svenskt bolag, eller kan man "ta över" den egelska försäkringen tills bilen kommit hem? Det är MKT förvirrande & ingen verkar ha någon vettig info. Tacksam för alla tips! /m | |
|
mosse; Det dröjde inte länge innan du köper ytterligare en M3:a;) Kul! Kan inte bilhandlare fixa försäkring? Ställs bil på i ditt namn i UK? Eller på firman? Svenska bolag brukar vara svåra att få försäkra hos innan regbesiktning, men det är något bolag som har haft möjligheten till gamla kunder, kommer just nu inte i håg vilket. Har du sökt på Zatzy? Där finns ju många Skylineägare som rätt ofta tagit in bilarna via UK som säkert haft samma problematik. Mvh Stephan |
|
|
Japp kolla Zatzy. Grannen var över och hämtade en Skyline GTR för en månad sedan, kan knalla ner ett par trappor och höra med honom. Kommer du via Danmark så får du stanna i Helsingborg så man får beskåda åket! Mvh Björn Länk |
|
| Tack, ska kolla med grabbarna på Zatzy... :) | |
|
Nejt! Ingen hemma, får jaga honom imorgon om du inte hittar vad du söker på Zatzy. Mvh Björn Länk |
|
| Tror bara du kan ta trafikförsäkring på bilen då den inte är reggad i sverige. Så var de för oss när jag å pappa hämtade hem en skyline gtr. Vi flög ner åkte båt hem! skoj var de! | |
|
Kan inte tänka mig att du skulle få en försäkring genom ett engelskt bolag utan att ha en engelsk address. I det här landet finns du inte om du inte har en address. Har du möjligen en länk till bilen du köper? Lite intressant när man bor i London. MVH/Dan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.