|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har haft det så här hela sommaren. Min E28 520i -87 går varm i stadskörning. Det jobbiga är att såfort den blir lite varmare än normalt så börjar den spruta ut vatten i övertryckröret på explansionskärlet. När man stänger av bilen efter den gått varm så Ssprutar den ut en jävla massa vatten. Så måste man fylla på. Varför gör den det? Det kanske är normalt? Det blir lite jobbigt i längden att behöva fylla på glykol hela tiden. Jag bytte termostat och vatten pump i vintras/våras, så det borde ju inte vara nåt utav dom som gått söndeR? Jag får full värme i bilen. Testade förut att skruva fast fläkten direkt på motorn så att den snurrade med motorns varvtal. (Lät som en gammal 240) Men det hjälpte inte heller, gick fortfarande varm vid lång tomgångskörning eller stadskörning. Har försökt lufta systemet flera gånger, har sökt på forumet hur man ska göra. inget hjälper. Kör man i landsvägsfart funkar det bra, tempmätaren ligger i mitten och den läcker inget. Kan det vara nåt mer som är fel eller måste jag fortsätta med min luftning?? | |
|
byt fläktkoppling eller sätt in en el fläkt..!! då försvinner det..!! men du kan även ha kört sönder toppen eller någe så trykket går ut i systemet..! men om det bar ablir när du kör i stadsa trafik så pröva med det första..! och så sedan hur många grader va den nya termostaten på..? dom skall ligga på 84 iaf //Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.