|
|
|
|---|---|
|
hej Är det någon här som bytt sina länkarmar sälva? Bilen är en e46ci. I så fall hur fick ni bort del nr. 6 i länken Länk Är det här en del som man kan återanvända eller måste man förstöra den för att få bort den? Och sedan köpa ny. Ztefan | |
|
du behöver inte förstöra den...bulten (nr. 4) håller hela den hållaren (som innehåller bussningen) i rambenet på bilen...du lossar alltså bara det fästet, samt muttrarna 7 och 8 och sen är länkarmen lös! OBS!!! det som kanske inte syns på bilderna är att "pinnarna" som sticker upp ifrån inre och yttre spindelleden är koniska, och kan sitta rätt bra i hålet som dom går igenom...du kan därför behöva banka/bryta för att dom skall släppa...var försiktig så att du inte skadar gummitätningen runt lederna bara, går den sönder måste du byta lederna, men eftersom det är en e46a så vet jag inte om man kan byta lederna löst? vet att dom är gjutna ihop med länkarmen, men är dom det även i den uppdaterade länkarmen? ngn som vet får gärna upplysa! MVH Johan K |
|
parolof |
de går att dra av med avdragare, på de första bilderna här Länk ser du hyfsat har avdragaren ska sättas. Länken handlar egentligen om att byta bakre bussningen. |
|
Tack för tippsen :) Jag har loss länkarmen. men del nr 6 sitter så in i h*lvete fast på den gammal länkarmen. På e46 byts hela länkarmen, jag har en ny i bakluckan. Men problemet är just att få del nr. 6 från min gammla till min nya länkarm. Skall åka och prova med en avdragare nu. |
|
| Tror det blir svårt att få bort dom bussningarna utan att förstöra dom..bytte dessa på min bil i somras och dom gamla satt som bara fn..jag fick inte bort bussningen utan att förstöra gummit. | |
|
aha du menade så, då är jag med...den bussningen brukar ju sitta bra, enda gången den lossnar lätt är om den är slut ... MVH Johan K |
|
|
Nu är den äntligen bytt! Fick nog bort del nr 6 ,gummibussningen till sist. Det var omöjligt att försöka slå bort den, men det gick om man spände fast länkarmen i skruvstedet och bände med en kofot. Så nu vet man det, tills nästa sidan skall bytas :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.