|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med vibrationer i min gamla bil enda sen jag köpte den, har aldrig blivit riktigt bra trots ny däck och olika typer av balanseringar. Köpte en 525-02 för ett par veckor sen och en sak som jag verkligen testade innan köp var ju vibrationer. Helt vibrationsfri! När handlarn levererade bilen en vecka senare hade han en present till mig i form av 4 nya däck monterade och klara(17 tum 235 breda så det var ju inte gratis förstås) Han hade hittat sprickor i dom gamla och hans policy var att inte sälja en bil som skulle kunna vara olaglig. Det var ju väldans schysst av honom men problemet nu är att däcken han satte på är av något lågrismärke och bilen vibrerar precis som den gamla... Jag ska givetvis testa att balansera men jag tror inte det blir bra med dessa däck. Svår situation handlarn har varit jättebra att ha att göra med och det känns lite hårt att be honom kasta bort 4 nya däck och köpa nya til mig, hur hade ni gjort i denna situation? MVH/Dan | |
|
Vad är det för märke på dessa däck , som han satte på bilen ?? Billy B10 , AlpinaCS 008 Länk Länk |
|
|
inga fighter däck i allafall MVH-V8 |
|
|
Jaha , vad är det för fel på fighterdäck då ? Det är regummerat eller ? Billy B10 , Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Märket på däcken är "Federal" modellen "Super Steel 595" Låter lite budget tycker jag kan ju ha fel? MVH/Dan |
|
|
Jaaa , det låter lite lågbugdet över dessa däck... Billy B10 , Alpina Club Schweden Länk |
|
| Federal ett lågprismärke med stora kvalitetsproblem värre än reggade däck.. Samma erfarenhet här med det märket. | |
|
Då var det som jag trodde Efter 4 balanseringar och massor av bly så är det nu nästan bra. MVH/Dan |
|
| Byt däcken till ¨ågot som motsvarar bilen. Enkelt för handlarn att slänga på billigt skräp och få det att låta som en god policy. | |
|
Jag rekomenderar varmt Dunlop SP Sport 9000. Har bra erfarenhet av detta däck ett däck som motsvarar det man vill ha i alla kategorier i vått, tort vägljud, hållbarhet samt pris. Gå till www.dackonline.se och jämför prisena. |
|
Måsen |
Det kan vara lite av ett evighetsjobb att få en e:39:a vibrationsfri. Jag testade 3 uppsättningar däck och testade tom med att snurra samma däck på fälgen. Det slutade med 4 st Michelin PS2 för över 10000:- som nästan var slut efter en säsong... Irriterande problem... |
| Det jag har märkt att det finns även andra svindyra däck som man får vibbar av det är som sagt svårt med e39.. det finns alltid måndagar hos alla... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.