AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
778

Då var det dax, motorn går inte igång..

Min bil har alltid startat klockrent men nu förra veckan när jag skulle åka en sväng så gick den inte igång. Startmotorn går och jag tycker jag hör små tendenser till tändning men den drar inte igång.

Första tanken var kondens och ispropp i tanken eftersom det varit kallt på nätterna men icke ..
Jag testade även batteriet men det verkar inte vara det heller även om det nog är lagom urladdat nu när jag har testat en del.

Nån som har bra tips på hur man kollar tändstift, om bensinen kommer fram och så på ett smidigt sätt ute på gatan utan några avancerade verktyg?.

Andra förslag på vad det kan vara mottags hjärtligt med förståss..

mvh // M
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Går bensinpumpen, vanligt fel annars på e36?
Bör höras ett surrande under baksätet om den är hel när du sätter på tändningen.
Jag bytte den för ett tag sen när bensinmätaren gav upp iofs,.. men den har ju funkat bra nån månad eller två nu ..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kikat på relät till bensinpumpen?

Testa att ladda upp batteriet ordentligt, fyll samtidigt på med vätska.

Klickar det bara från startmotorn?
jag har bara kännt på kablarna på pumpen och kollat så det är tätt och inget verkar löst,.. relät har jag nog inte kollat iofs.

Nej startmotorn går och håller man inne en stund så finns tendens till tändning men mer blir det inte ..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Låter som att du inte får fram soppan, kolla där vid tändstiften, hur ser det ut där? Är dem dränkta i bensin eller helt torra? svart? Du kan ju testa med att lufta ur, ifall bilen bara surat ner sig, men det tror jag inte.. Hmmm..

Annars kan det vara så att din Lmm är paj också, då kan man få alla möjliga problem relaterade till luft/bränsleblandning. Kolla om nån polare som har en 325:a vill lånaut sin en snabbis så du kan skifta. Går på en kvart.

Annars kanske du får bogsera den nånstans och få felminnet avläst, där brukar det framgå ifall någon komponent havererat.

bensin finns i tanken också antar jag,, Hmm.. Relät till pumpen, kika på den. Att soppafiltret blivit så igentäppt att bensinen inte tar sig fram klängre igenom det känns ju långsökt.

Har du försökt starta med starthjälp?
Det var fan batteriet som var boven i dramat, Jag testade med startkablar, det gick inte... jag testade med en polares batteri från en saab 9-5, gick inte .. testade med battriladdarhälp .. funkade inte .... Det enda som hjälpte var att ta upp bateriet i lägenheten (har inget garage nämligen), få upp det i rummstempratur, ladda det 20 timmar ..

Men fan va glad jag blev när bilen startade idag, trodde det skulle bli dyrt detta..! :)

mvh // Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.