|
|
|
|---|---|
|
Söker tips om någon som gör detta. BMW kan göra det för ca 3.500:- vilket jag tycker låte dyrt. Går det polera bort små repor? | |
| Är det bakrutan i cabben du tänker på?? I så fall har det diskuterats förr kolla i Länk så finns en beskrivning av Snajdarn själv, Z3 Magnus. Magnus har fö massa trevliga fixbeskrivningar på sin egen sida (snajdarn.se är det väl??) | |
|
Välkommen till z-forumet. Det finns timtals läsning om diverse till din bil. Gör en sökning via "sök inlägg" så har du mycket matnyttigt. Vad gäller din ruta: Om din ruta är trasig: Länk Alla är inte lika händiga som snajdarn själv, men 3500 låter mycket för att låta bayrarna göra det. Om du "bara" har repor så går det att polera rutan för att slippa den mjölkvita hinnan och ta bort en hel del mindre/fina repor. BMW har ett cab-kit där det ingår en tub polerpasta till bakrutan. Köper du tuben separat så landar den närmare tvåhundringen, hela kitet går på femhundringen så det är en god investering. I kitet har du dessutom impregneringsvätska och rengöringsdito till cabtyget. Det är i stort sett omöjligt att helt bli fri från repor i rutan, i allafall om man använder så som den är tänkt- i nedfällt läge. Men du kan ialsalfall bättra på finishen en hel del genom poleringen. Jag har polerat rutan åtskilliga gånger med pastan och tuben tar aldrig slut, mycket drygt medel, så överdriv inte doseringen. Lägg in polering ingår i vår och höstvården så slipper du mycket av problemen med rutan. Jag har använt diverse lack cleaners till rutan, men sedan jag införskaffade polerkrämen så passar den behovet alldeles lagomt. Du kan använda de flesta polermedel till rutan, ex. autosol el. liknande, ta inte ett som avverkar för mycket bara. Mats |
|
|
Jag tackar för de fina tipsen och länken. Jag provar med att polera rutan till att börja med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.