|
|
|
|---|---|
svavelvinter |
Hej! Jag undrar vart man billigast möjligast får tag i en koppling till en m5 -00 ? Jag får nämnligen bra pris på bilen då kopplingen har sagt upp sig! Vad kostar det hos bmw att byta? tackar för svar |
kilroy |
På BMW kostade ett kopplingsbyte ca 7.700:- 2003. Om du räknar med en prisökning på 5 % årligen så borde priset idag bli nånstans runt 9.000:-. Du kan säkert få det lite billigare om du söker på forumet efter lokala BMW-skruvare där du bor. Mvh kilroy |
svavelvinter |
det finns inga lokala bmw-skruvare där jag bor :) Går det att byta själv om man inhandlar kopplingen ? |
| Theanders i Lund tar 11500:- men de är säkerst inte billigast.... | |
svavelvinter |
nån som vet om man kan byta en sådan här själv ? |
|
Själva kopplingen kostar på bmw knappt 3000:- Gammal skit blir ingen glad av! |
|
|
Den är inte så svår att byta, men tidskrävande. /Lidberg Gammal skit blir ingen glad av! |
|
kilroy |
svavelvinter* Om du kan byta kopplingen själv beror ju på hur duktig du är på att skruva...som lidberg säger, det är relativt tidsödande. Tråkigt svar men det är ju så det är. Är det inte enklast att den som normalt sköter din service också byter kopplingen om du inte tror dig reda ut det själv? Mvh kilroy |
svavelvinter |
kilroy: som du ser så i mitt första inlägg är det en bil jag funderar på att köpa, jag får bra pris på bilen i fråga om jag köper den med trasig koppling :) |
kilroy |
svavelvinter* Jag förstår precis din situation. Då menar jag bara att någonstans i din närhet måste det väl finnas någon bilmekaniker som kan göra jobbet om du är tveksam till att göra det själv? Eftersom du uppenbarligen har bil redan så lämnar du den väl på service någonstans...såvida du inte gör all service själv? Om du får ett hyfsat pris på M5:an så kanske det är lönt att lämna in den på BMW? Nackdelen är väl att du antagligen får vänta lite för att få en tid. Mvh kilroy |
Njuren |
lite farlit? du kan ju inte provköra bilen om kopplingen e paj? BMW - i nöd och lust? |
| Jag hoppas inte att kopplinge är så dåligt att de inte ens går att köra med de! men den kanke slirar rätt mycket! M bilarna är väll ett vanligt slit fel att kopplingen blir trött. kollat på bättre koppling än org? | |
svavelvinter |
kopplingen är såpass slut så bilen går inte att köra någonstans. Men jag har kört den bilen tidigare, ganska många gånger faktiskt :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.