|
|
|
|---|---|
|
har en bmw m3 cab 95 när jag åker över typ 60 km/h då låter det som om karossen nuddar däcket men däcket har inget märke.. någon som vet vad det kan vara, när jag åker i en kurva en höger kurva då går det bort någon som har stöt på detta innan, kan det vara driv knutte´n för jag tror inte att det är däcket | |
|
Kanske är ett hjullager som "sjunger" för dig. mvh |
|
|
Skulle kunna vara ett hjullager som spökar, men också ett anliggande brosmok.... "Drivknutten" tror jag är oskyldig! ;) |
|
| men sjunger det för att jag belastar den sidan då för det sjunger inte när man svänger | |
|
Om det inte låter när du kör i en högerkurva är det Vänster hjullager. Men man ska alltid byta bägge två samtidigt. Det gör jag iaf. Bilen:Länk /Henrik |
|
| vad kan det kosta att bytta dem | |
| kan man texta det tex luffta bilen sedan rotera däcket | |
|
bra svenska hahaha kan man testa själv för att hitta felet??? |
|
|
Hjullagersats i fram kostar 1056:- på mekonomen, i bak 1558:-. I bak behöver du säkert inte byta. Om det låter när du svänger åt vänster så är det höger hjullager som är skrot eftersom du belastar det då. Byta lager är lite jävligt dock, man måste ju pressa in det. Bilen:Länk /Henrik |
|
| tack mvh lois | |
|
Du verkar ha mycket otur med din bil just nu ;-) iom dom trådar du startar... Hoppas det löser sig för dig.. Mvh Jimmy |
|
| hur ska man veta om det är fram eller bak som lagrena är dåliga när jag svänger höger försvinner ljudet. så det måsta vara höger som är den dåliga sidan eller ???? för att jag belastar vänster mer än höger | |
| någon som kan få tag i en bild på lagrena på en bmw m3 95 cab | |
|
lois: Om du svänger höger och ljudet försvinner, då är det HÖGER som är kass ja. Eftersom tyngden på bilen då ligger på vänster hjul. Svänger du vänster så ligger ju tyngden på höger och då låter det alltså. Det brukar höras om det är fram eller bak, men eftersom det bara låter när du svänger som är det förmodligen framhjulslagren. Har ingen bild tyvärr. Bilen:Länk /Henrik |
|
|
tack ska fixa det i dagarna / tack Henrik |
|
|
Varsågod Lois. Bilen:Länk /Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.