AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.021

tappar 3:ans cylinder på min 330d e46!?

tappar 3:ans cylinder på min 330d e46!?

Låg och körde i ca 120 knyck med farthållaren i..... Bromsade ner och växlade ner för att svänga i en korsning. Då ryckte bilen till och började gå väldigt ojämnt. Jag stängde av bilen och startade den igen.... Låter den gå på tomgång och hela bilen skakade och lät som en riktigt gammal diesel. Ingen mottagning på telefon och mitt i natten så jag var ju tvungen att köra tills jag fick mottagning på telefon. Jag körde skakandes vidare och det gick inte köra fortare en ca 70....

Felmeddelandet säger att det är spridaren till 3:e cylindern. Spridare är bytt men samma problem är kvar!? Nu skiftar felmeddelandet mellan spridaren till 3:an och att det är något brått mellan databoxen och spridaren?

Kan det vara något glapp eller är det något ännuvärre!?
Hittade felet själv!

Glapp i kontakten till 3:ans spridare.... Rengjorde, böjde ett av stifften endast en millimeter, sprutade i lite kontaktspray och nu går bilen som en klocka igen!!!
va
82
vagabond
320d -02
Hur visar "felmeddelandet" sig? Har precis köpt en 320d där man bytt alla spridarna. Antar att man måste läsa av på nåt diagnostik uttag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.