|
|
|
|---|---|
|
För en vecka sedan så dog kupefläkten. Dagen efter så gick den igen fram till igår. På verkstaden så har dom testat att byta motståndet, men det var det inte. Dom säger att jag måste byta fläktmotorn och regulatorn till en kostnad av 8400kr. Finns det någon som har fixat detta själv och i så hur? Finns det någon verkstad i Göteborgsområdet som kan göra det billigare? Tacksam för svar Niclas | |
| På min 730 dog fläkten och hela kontroll panelen(jaghar ej AC)under gång visade sig att det var glapp i säkring nr 22 el 21(minns ej riktigt) bröt lite i säkringen sen funkade allt.Vet ej om det hjälper för dig,men kan vara värt att prova. | |
| Hur gick det med bytet? | |
|
Jag fick byta fläkten och regulatorn. Jag övervägde att göra det själv, men då vädret var dåligt och jag inte hade någon plats inomhus så lämnade jag in bilen till verkstaden. Dyrt men bra. Har inte haft några problem sedan dess, inte ens gnissel och gnek från i-brädan volket kan hända när man demonterar den. |
|
|
ok.... ska byta min nästa v. det är visst lätt |
|
|
jAG BYTTE MIN SJÄLV OCH DET VAR GANSKA ENKELT MAN MÅSTE BARA HA LITE UTRYMME EFTERSOM DET ÄR LITE OTYMPLIGT. MVH THOMAS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.