|
|
|
|---|---|
|
hej! min laddlampa blinkar å så går de en stund så slocknar den å så blinkar de till å så håller de på så,vad är de för fel? | |
|
Laddningsregulatorn kanske? Slitna kol.. hjorten |
|
|
de va de jag misstänkte. tack för hjälpen! |
|
| Jepp... så är det.. generatorn behöver högre varvtal för att börja producera sin egen spänning, ofast relaterat till slitna kol/släpringar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Slitna kol ger ingen lampindkering alls utan batteriet tar bara slut :) Felaktigt regulator, diodfel, överledning i eller glapp i anslutningar i generatorn. ///MVH Hasso Länk |
|
de är nog så för bilen tvärdog förut,så de va bara att bogsera :) ska in nu och köpa Laddningsregulator,hör av mig hur de går :) |
|
|
de va Laddningsregulatorn ,bytte den igår å då starta bilen på en gång! |
|
Hälge |
Glöm ej att ladda upp batteriet efter missödet, generatorn klarar ej själv av att ladda upp ett tomt batteri, då brinner den upp. Ladda istället upp batteriet med en batteriladdare över natten. |
|
batteriet va inte tomt,tror inte de hann bli de.när jag sätte på batterikabeln så spraka de till som de brukar när de är bra med ström i batteriet å bilen starta på en gång! tror du jag måste ladda ändå? jag har kört lite sen igår å vill ju inte att dgeneratorn ska brinna upp :( |
|
Hälge |
Om du har kört bilen tills den stannade, så lär nog batteriet vara tömt. Se till att omgående ladda upp batteriet med en batteriladdare. Ladda ej för länge, det brukar räcka med ca 10-12 timmar. Har du en automatisk CTEK eller likn, så sköter den laddningen helt automatiskt. Att du kunde starta bilen efter missödet beror på att batteriet återhämtat sig så pass mkt att det gick att starta just då...Laddar du ej batteriet så fryser det sönder 1:a frostnatten, om nu inte generatorn brunnit upp innan. |
|
ajdå de låt ju inge bra,jag som har kört med bilen idag :( kan man kolla så inte generatorn har tagit skada? |
|
Hälge |
Börja du med att ladda upp batteriet....sä löser det sig. |
|
ok,tack så mycket för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.