|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Coupén |
Finns det några tester av 130i tillgänliga på nätet? Länk |
|
Länk inte direkt 130, men endå! :) Länk |
|
| aftonbladet har gjort ett test av 130... | |
|
Körde en idag och den gick i mitt tycke riktigt bra. Svart med msportpaket och svart schinn. Tidningarna hade nog väntat sig en ny 2002tii eller nått känns det som. En riktigt trevlig liten bil och perfekt som tjänstebil skulle jag säga. Bra val! Asken |
|
| Asken: Hur var motor/avgas ljudet? :) | |
|
aftonbladet testet var ett plagiat från en engelsk sida Min BMW 116i Länk |
|
|
Kongen: Skulle nog säga att 330Ci 01 låter lite murrigare men helt klart ok. Ett Kellenersystem skulle inte sitta ivägen:) Asken |
|
Coupén |
Körde en idag svart med m-sport och svart skinn.... gissar att det var samma(Gbg?) som asken. Känns riktigt snabb men ändå väldigt väluppfostrad (om man inte kopplar ur DTC). Bilen är riktigt tyst, inget vindbrus men ett i mitt tycke perfekt motorljud (om man skall stå ut i längden), inte för mycket men ändå ett gott morrande. Ljudet är mycket tydligare än på 330 E90 tycker jag. Ljudet gör att man vill ligga på 4-5000varv hela tiden.... Bilen har fått kritik för att den är tungstyrd i låga farter. Stämde inte enligt mig, vad tyckte du asken? Har även fått kritik för att med m-sport och 18" skall den vara stötig. Stämde överhuvudtaget inte. |
|
Coupen: Den jag körde tillhör Borgs Bil, deras demo. Jag jmf med E46 330Ci ljudmässigt har inte minne av 330 E90. Jag tror bilen jag körde hade aktiv styrning och det gjorde den lättstyrd spec i låga farter även om jag tyckte den var lite oprecis mellan 90-130. ÖVer det var det kanon. Msport och 18" var lite stötigt men vägarna där jag körde var inte de bästa men min erfarenhet säger att RFTdäcken som alla BMW utom 7serien levereras med är den största boven till både styrstabilitet och stötigheten.... På med ett par snygga 17"are och Michelin Pilot Sport 2 så är den klockren! MEd en mörk bil och mörk inredning gör sig en glastaklucka mycket bra för ljusinsläppet och individual mörktonade bakrutor blir riktigt snyggt ihop. Le mans blå är en annan läcker färg som passar klockrent med Msportapket oavsett om det är 1 el 3 serien... Asken |
|
|
Har liksom Asken provkört Borgs Bils demo, otroligt kul bil! Jag upplevde dock som stötig trots att den "bara" hade 17", det är väl antagligen RFT-däcken som är boven i dramat precis som Asken säger. Att styrningen skulle vara oprecis tänkte jag inte på men å andra sida körde jag en ganska kort sväng. |
|
| har sett en svart 130 med m-paket och måste säga att den var jävligt snygg | |
|
Test av 130i i sista nummer av Automobil! "Stark, tuff, kompetent men lite tung och klumpig!" |
|
|
valet man har är nog 130i mot 325i iaf prismässigt och då undrar jag vilken man tar. En sak är säkert 30k till från 120i till 130i är nog en bra idé. Min BMW 116i Länk |
|
| mellan 130 och 325 skulle nog jag välja 325 även om 130 är en väldigt bra bil men 325 är både snyggare,större och mer komfortabel | |
biltok med klockintresse |
"lite tung och klumpig"... Är det bara jag som reagerar på alla tidningars kritik? Har ju låtit liknande ända sedan 1'an lanserades. För höga krav som inte infriats eller så är den inte lika överlägsen konkurenterna som BMW brukar vara... Tyckte de R32 var mindre klumpig (de testade ju den samtidigt) |
Coupén |
Jag gillar 130 som i mitt tycke är en perfekt liten snabb bil med mycket komfort. Verkar som att många tidningar väntat sig ett avskalat räjs-bus-monster. Hellre lite plåtskrammel och vägljud än en tyst missil...., det skall kännas att det går snabbt, eller? Själv föredrar jag tyst missil med gott motorljud... Om man förväntar sig det förstnämnda och får det andra så kanske man blir lite besviken vilket återspeglas i vissa tester. Vad gäller R32 så känns det inte som att förväntningarna var så höga... |
| Fick se 130:n idag. Tror den är Lemansblå. Snacka om habegär! Bilder kommer. | |
|
2 bilder på 130:n.. Länk Länk Keep Your Distance! |
|
| Vill haaa jeg også... :) | |
| Vad står RFT-däck för? | |
biltok med klockintresse |
Något dåligt... runflat |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.