|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har problem att få till mitt ljud. Har idag ett framsystem som är kopplat till ett slutsteg bak i bilen. Det låter bra. Har försökt att stoppa i en baslåda med ett dls-steg på i helgen. Allt låter fint, så länge bilen är av.....men när bilen är igång får jag in generator-vin. Lågnivån är splittad ifrån steget för framsystemet. Jag har provat att jorda från samma punkt som "gamla" steget och direkt mot batteriet. Jag har provat jord-isolatorer på båda stegen samtidigt....jag har provat med ett spänningsfilter på +:en. På något sätt verkar det som att vinet går in i framsystemet så fortlågnivån till bassteget är inkopplad. Finns det något jag kan göra åt detta eller måste jag skaffa mig ett 4-kanals steg? | |
|
Jag gissar att vinet nu dykt upp i framsystemet, dvs att det uppstått genom att du kopplat in ett andra slutsteg. Jag gissar också att du splittat där bak och inte fram i bilen. Enda förklaringen är att du får störningen från det nya steget via lågnivå in i det gamla. Korrekt? Kolla det genom att koppla ur baselementet om du är osäker. Det sannolikaste är att du fått en jordström i ditt lågnivå kablage, men du säger att du haft 'jordisolatorer' på båda stegen. Det skulle ha räckt med en jordisolator mellan slutstegen för att lösa detta om du inte hade problem tidigare. Observera att det inte räcker att ha gemensam jordisolator mellan huvudenhet och slutsteg innan splittningen!! Ett flerkanalssteg är att föredra eftersom du då har gemensam spänningsmatning. Du får alltid ett visst jordproblem mellan två slutsteg pga de stora ström uttagen. Men jordisolator som isolerar ditt nya steg mot din gamla konfigurering borde göra jobbet. Lycka till. Mulle |
|
|
Nu har jag fått iordning på skiten. (nästan) Det var mitt delningsfilter som genererade generator-vinet. Nu har jag lagt det på hyllan. Nu är min fråga.... finns det passiva delningsfilter som är bra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.