AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.294

Chrome ringar till e39 någon som har monterat?

_M
46
_Manne_
528 ia touring
funderar på att montera chrome ringar på min e39 touring..tänkte bara höra om någon har gjort det om det är svårt o.s.v. kanske några tips om hur man ska göra eller inte göra...

//Manne

735
Tjena!
Tror att Asken satte kromringar pa sin "Krutis" (e39 540 iat) under den tid han hade, möjligt att Hasso och "kitchat" ngn av sina e39:or. Läs om detta i galleriet, bör finnas i deras dagböcker...
_M
46
_Manne_
528 ia touring
ok ska kolla..tack för tipset..

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Asken orkade inte :) jag har monterat på både 528an o 540 :)lite knepigt och viktigast ta av batteriet tills operationen är klar.
Det finns nog en del länkande manualer med bilder på nätet.

///MVH Hasso
Länk
jag satt ringar på min 540 e39 i sommras. Det va lätt, inte nå lång tid tog det heller.
Vi var två st som gjorde jobbet. Vart himmla fint. Köpte ringarna på ebay. Sånna som man trycker fast. Behövs ej lim eller nått.
735
Hasso: nästan rätt då ;-)
_M
46
_Manne_
528 ia touring
År det mycke kablar å grejjer bakom instrumentalen??något man ska tänka på speciellt när man "pula" dit ringarna...special verktyg lr nått??

//Manne
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
735 : Nästan rätt ?? de var 2 personer och hade "fuskringar" som inte skulle limmas :DDD. jag hade 2 bilar och skulle limma i bägge:)

Manne: det är två snabbkopplingar att lossa bakom instrumentet, sedan går det åt torxmejsel eller hylsa en slö bordskniv eller annat lämpligt att lirka bort panelerna, OCH glöm INTE att hänga av batterikablarna tills du är helt färdig. Sedan en näbbtång och lämplig skruvmejsel för att dela instrumentet från plasthuven.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Här finne en utförlig beskrivnig samt länkar till flera tips.
Länk
Längst ner finns länken till ebay.

Det blir snyggt med ringar!!

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.