AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.622

Info om denna BMW 540 touring -94, 22.000 mil?

Hej,
Någon som vet nått om denna bil??? Han har sänkt priset från förra annonsen då han skulle ha 65k.
Mvh Marcus

Länk
annan länk här:
Länk

Länk
Länk
Jag vet inget om bilen isig, men jag blir illamående varje gång jag läser ac-bör fyllas i en annons. Om så vore fallet så varför har inte ägaren gjort detta då kostnaden är ganska liten i förhållande till om något är trasigt i systemet. De kan lätt springa iväg uppåt 12-15 kkr för att reparera ett trasigt klimasystem.

Annars ser bilen fräsch ut.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med. Det är sällan att problemet löses bara genom att fylla upp systemet utan det krävs i regel större ingrepp och då springer tusenlapparna fort iväg.

___
//Ulf
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
HARM: Har bara sett bilen på lite avstånd och då såg den fräsch ut, brukar stå utanför matstället på örnäset i luleå.

Datum för första reg.: 2001-09-10 7 ägare.

Bor du inte i luleå så skulle jag kunna åka och ta en titt på den om du vill..

//Roger
Hej,
Jag var och tittade på den åt en kompis. Hela bilen var omlackad... Lite småfix fanns... Jag är mest intresserad av historiken då ägaren inte kunde ge mig den. Sju ägare sen 2001 låter lite mycket. Den var fräsch innuti. Hela inredningen bytt mot M5 dito samt M5 paket på utsidan...

Vad tycker ni om priset???

Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller helt med Wendtan och Programmer vad gäller AC:n. Säkert sant att den måste fyllas men med största sannorlikhet behöver den repareras först (=dyrt, troligtvis).

Annars en snygg e34, fälgarna var helrätt på den bilen.
När e34 kostar uppemot 60' ska de vara riktigt fina. Prisskillnaden mot tidig hyffsat fräsch e39 är inte speciellt stor.
Utseendemässigt ser den bra ut, till och med mycket bra, har den M-Paketlisterna längst ner på dörrarna? Det ser så ut, ambitiöst!, men man bör uppskatta utseendet annars är det bättre att satsa på en finare med originallook för samma pengar.

Men ha i minnet att 10tkr är lätt att spendera direkt efter köp på slitagedelar så inköpspris är inte allt, priset tycker jag är vettigt utan att ha sett den i verkligheten, är den rostfri på bagagelucka, på vänster bakskärm precis över stötfångaren, runt tankluckan och inga andra dyra åtgärder förrutom att fylla A/Cn är den ett fynd för dom som vill ha en M5 Touring look o like med automat, det finns just nu en äkta 540iAM-Sport Touring med alla M5detaljer inklusive bromsar/chassi till salu för €17500! I Tyskland, priserna stiger, dock är denna inte jämförbar med 3/94:an i Beigemetallic,

Det är en tidig bil GK00284 byggd 9311, sammanlagt byggdes ca 1700 vänsterstyrda 540iA E34 Touring.

Mvh Stephan
Stephan735i;
Rost på de ställena,,, Utom runt tanklocket. Inre nederkant av dörrarna var felfria, Bakluckan satt dåligt inpassad - Tror att gångjärnen håll på att ge sig??
Sen var den väldigt ful på balken som går tvärs fronten, ovanför lamphusen. Den såg ut att ha varit rostangripen tidigare.. Var som överlackade stora kratrar.
I övrigt var den i normalt bruksskick från 93-94.
Kändes bra i transissionen. Inga missljud, växlade mjukt etc. Dock i behov av hjulinställning.
Motorn var smutsig som bara f_n. Behövdes motortvätt. Såg ut att vara lite "blöt på vänster sida, men det kan lika gärna vara gammalt spill från servo etc som samlat sig där.
Tack för svaren//
Marcus

Länk
Länk
HARM; Med den info känns den för dyr, om jag fortfarande vore intresserad 40-45tkr med 18", det behövs ju lite åtgärder för att få till skicket, men som sagt helst en annan bil även om den kostar 65tkr+, det är roligare att köpa färdigt tycker åtminstone jag, fungerade takluckorna? Har automatlåda fått ny olja någon gång eller renoverats?

Mvh Stephan
Takluckan fungerar, oljan vet jag inte... HAn hade inte serviceboken när vi var där:-( Den låg tydligen hemma???

Länk
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kan bara säga att den bilen faller mig i smaken utseendemässigt!!! ;) Mycket snygg! Hehe...

Kan dock inte förstå hur i H-vete man kan visa en bil man ska sälja med skitigt motor rum! Förstår bara inte!? Seriöst? NEJ!

Kan de dåligt inpassade detaljerna ha något med omlackningen att göra? Också lite oseriöst kan tyckas...

De "blöta" på vänster sida är nog "standard problemet" med de dåligt åtsatta slangklämmorna på servokylnings slangarna (krångligt att komma åt).

DANNE
Min bil: Länk
Ik
223
Ika
525i -88
Det med att motorn var jätteskitig var att ta i, lite skitig kan den vara då motortvätt på bmw v8:or kan vara förödande så han har sparat lite på det. Ser bilen dagligen då jag jobbar med killen i fråga och kör den nästan lika ofta.
Visst är bilen omlackad till svart från vit i syfte att fröjda ögat. Bakluckan fungerar som den ska. Ev dåliga hydraler, bilen är till trots 11 år gammal.
Oljan byttes direkt vid köp då killen har olje-mani. Alltid fräsch olja.
En rostblemma finns på bakskärmen just under skuffluckan och lite under listen framför bakhjulet. Ovanför sparklådan ungefär. Ingen rost kring tanklock samt i dörrar. Det under huven har jag faktiskt aldrig tänkt på då jag inte är och kollar där dagligen.
Acpumpen låter och det pyser när man trycker på ventilen så antagligen fungerar det som det ska. Det har enkelt inte funnits pengar för att prioritera det problemet med att fylla AC:n.

7 ägare inklusive bilfirmor. Och säljes i förmån för att kunna hålla ett nystartat företag på fötter. Inget annat.

Sen att komma och skambjuda 40k med fälgar och kräva stereo för 6k och alla småfix fixade är rent patetiskt. Om en säljare säger inte en krona under 50 hur vågar man då klämma ur sig 40 och sen ringa upp och igen bjuda 45?

Nåja, bilen kommer nog säljas snart i vilka fall som helst. Dock inte då till harms kompis då det är färdigdiskuterat där.

Ja, vad ska man säga??? Kan väl bara säga att varan inte stämde överens med "innehållsdeklarationen"...
Men, men... det är köparens marknad!
//Marcus
Ps, En bil är ingen sparbössa, såvida det inte är en e30 M3 :-)

Länk
Länk
Ik
223
Ika
525i -88
Letar man en sparbössa så är man ute på djupt vatten oavsett vilken 540 man kollar på. Hade bilen vart min hade jag rekomenderat din kompis att kolla efter en japanre eller dylikt som är kända för hållbarhet och ekonomi.
Jag lägger ner denna diskussionen innan det kommer bli pajkastning.
Men, Jag tänker därinnan förklara ovanstående.
* Vi bjöd inte 40000 plus en stereo för 6k???
* Ägaren (IKA??) sa att han skulle ha tillbaka $$$ som han lagt ut på bilen
under de 3 månader i hans ägo... Då sa jag "En bil är ingen sparbössa"

Det komiska är att hade han gjort det han lovade första gången vi tittade på den (Byta lyktglas, kolla o-pumpen, ta fram alla papper mm mm) Så hade han sålt den och fått sina 50K.

När nu inget var gjort och stereron dessutom urtagen så blir också buden därefter!!! Basta...

Observera att jag inte startade denna tråd för att klanka ner på någon, Ville bara se om det fanns mer info om bilen i synnerhet och modellen i allmänhet!

//Marcus
Ik
223
Ika
525i -88
Jag äger inte bilen. Och som han sa åt er så handlade det om tid att byta. Hanns inte med till ert andra och sista besök, dock är det bytt lyktglas och oljepumpen är kollad och fotad idag så tid fanns över.
Och såklart vill man ha tillbaka lite av det man har lagt ut på en bil annars kan man ju lika gärna ge bort den gratis om man är gjord av pengar?
Inte ens för 50k är det ju nära att han får igen det han har lagt ut på den under den tiden han ägt den.

Nåja nu är ju allt fixat och jag önskar honom all lycka med att få bilen sålt.
Om säljaren och köparen har kommit överens om att vissa saker skall vara åtgärdade vid inspektion har jag fullförståelse för att köparen lägger ett lågt bud om det uppdagas att dessa saker inte är fixade.

Mvh,
Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.