|
|
|
|---|---|
|
BMW 528i -83 23000mil, 99,9% rostfri, ny reoverad topp, går perfekt, fin i lacken, sänkt, Simons sportsystem, K&N sportfilter, el speglar, c-lås, el lucka, elstolar, servo, mycket bytt tex broms bomben bormsrör bensintank, nya skivor och belägg runt om. Bra ny stero med två 12" MGR Basar, Bra Steg, 4st småhögtalare, och Pioneer huvudenhet. Spelar mycket bra!!! Säljes på 15" JP MK18 som är i otroligt bra skick. Med 205/50 bra lågprofilsdäck. Kan även fås med BMW orginals 15" alu fälgar med 2st Michelin TRX 205/65 och 2st Gallaxie 205/65. Kan oxå fås med 15" BMW orginal alu vinter fälgar med hyfsade vrendenstien 205/70. Vad tror ni jag ken begära för detta? Ta gärna med vad jag kan få för fälgarna separat. | |
|
Tja! En trolig peng är väl strax över 10000:- Jag tycker en E28 i ett bra skick borde vara värd mer men tyvärr du skall nog inte förvänta dig mer iaf..... För det priset måste du nog skicka med alla hjulalternativ också=mera lättsåld(om man kan prata lättsåld i sammanhanget). Mvh Janne. |
|
| Kan tillägga att jag tog ett komptest på motorn idag som var alledes utmärkt ca 11 rätt över! | |
|
Går bilen bra tror jag nog du kan få ut lite mer än 10000. Skulle sätta annons på 15000 och sedan se vad jag kan få... Inte för att bilen är värd den pengen, men du kan säkert klämma ut det ur någon som inte är så insatt! Själv gav jag 13500 för 528i -86 förra sommaren ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
så säger att han ska lura någon godtrogen människa att och sälja bilen till överpris. hoppas att du blir riktigt blåst själv nån gång. bmw 24v |
|
| Fick 14500:- för min 85:a i höstas, 21000 mil, rostfri, taskiga däck och utan alu-fälgar. | |
|
bmw525!! Lura någon godtrogen? Och överpris? Lundin frågade vad kunde tänkas få ut och 10-15 är inget orealistiskt pris om bilen är i ett gott skick. Jag menar vad får man för BMW under 10000:-??? Den bilen behöver nog repas för X-antal tusenlappar.. Jag vet naturligtvis inte hur Lundins bil är i för skick totalt sett men och tala om att lura tycker jag är felresonerat... Mvh Janne. |
|
|
ok bmw 24v |
|
|
Jag snackar inte om att lura någon att köpa till överpris. Kom inte och säg att du skulle sätta lägsta möjliga pris på din 525i bara för att vara snäll? 15000 är visserligen dyrt för en 528 -83, men varför inte hjälpa killen sätta ett bra pris på sin bil? ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
| Tycker det verkar som att det är endast här som man är lite snåla med priset. Jag är redan bjuden 12000:- resp 14000 av två st personer och då är bilen REN utan fälgar och utan stereo. Och ser man till tex fyndbörsen och motorbörsen så ser jag sällan en fin e28 för under 10000:- Folk där försöker ju sälja sina 520 och 518 som inte är hälfen så fina som min är för ca 15000:- Och med tanke på att dom sällan återkommer får man anta att dom är sålda. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig reda ut detta. | |
|
Du har en poäng Lundin, folk på BMWPower är väldigt kräsna och prismedvetna. Är man inne på och kollar annonser varje dag får man en uppfattning om vad prisläget bör vara, en kunskap som kan vara svår att få genom att bara kolla annonser i Bilsport, fyndbörsen etc. Jag säger inte vad som är rätt pris, men det går att hitta bra bilar billigt. Mr C |
|
|
Håller med om att det går att hitta bra billiga bilar om man letar lite. Jag tycker dock att de flesta personer verkar vilja värdera bilarna efter dessa priser. Ex mellan 2 likadana bilar: BMW 320 i 24 ventil 93:a 17000 mil. Abs, servo, fjärrlarm,el lucka, el hissar, el speglar. Klima, alu fälgar, armstöd m.m, mkt fint skick! Säljes för: 55.000 KR En mycket fin 320 24v -93 (coupé) har gått ca 16000 mil har stora datorn + klimat,el sollucka,el speglar,4x vita blinkers,nerlackad,absolut topp skíck Pris: 90000:- Här skiljer det 45000:- mellan 2 likadana bilar!! Vilket pris ska man går på då? Har den ena ett underpris och den andra ett överpris? |
|
|
Tja, om vi antar att båda bilarna är importerade så tycker jag att coupén är minst 20.000.- för dyr. En prisskillnad på 10.000.- kan vara befogad mellan en sedan och coupé så jag tycker att det är det lägre priset som är "rätt", helrätt för köparen. :-) Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.