|
|
|
|---|---|
|
Vill bara dela med mig av en trevlig upplevelse :) Jag köpte min 330ci för ca 14dagar sen, är förövrigt mycket nöjd med bilen, körde Grand Cherokee innan som jag bytte in på Mbilar. Bmw´n är som en gocart i jämförelse. Idag på förmiddan ringer en trevlig person o presenterar sig. Han frågar först om jag är nöjd med bilen o fortsätter sen med att han skulle vilja ta in den någon dag. Jaha säger jag lite undrande. Vidare säger mannen att de har en ny huv och baklucka liggande till min bil som de skulle vilja byta pga av att det hade kommit lite rost på dem som satt på, vilket jag inte hade sett när jag tittade på bilen. Han undrade om jag kunde komma idag o det tackade man naturligtvis inte nej till. Så jag lämnade bilen imorse o fick hämta den på eftermiddagen. Som en bieffekt av det hela så finns det nu inte ett endaste stenskott på huven och bakluckan är modell -04 vilket innebar att det är en annan typ av list ovanför nummerplåten. Man kan ju inte annat än att bli glad. Vill passa på att berömma personalen på Mbilar i Västerås, (ingen nämd ingen glömd). Min upplevelse av dem är enbart positiv, från första dagen jag klev in där tills idag har jag enbart blivit bemött trevligt och proffesionellt och de verkar ha ett stort kunnande. Jag vet att det sista låter som en reklamfilm :) men det är min upplevelse av dem. Så detta var absolut inte mitt sista bilköp där, nästa gång kanske man har råd att köpa en sprillans Beemer :) | |
|
Trevligt, trevligt, men märkligt märkligt. De visste alltså att det var rost på den, nämnde inte detta men beställde i all tysthet nya delar på rostskyddsgarantin. Intressant. |
|
|
När jag köpte bilen så hade de precis bytt in den dagarna innan. Jag åkte in på morgonen när de öppnade tog en sväng o testade lite o när jag kom tillbaka så sa jag att den här vill jag ha. så det vart en riktig stressig dag med att fixa alla papper, finansiering, kontroll av min inbytesbil osv plus att jag jobbar natt så jag var tvungen att få lite sömn under dan också. Jag ville dock få allting klart den dagen därav att de vart lite stressigt. Så det med rosten vart väl förbisett då jag inte frågade så mycket, ska väl tillägga att jag är den typen av person som inte kollar bilen till hundra procent utan tittar mer allmänt om den ser fin ut o går på känslan, känns bilen bra och handlaren seriös så funderar jag inte så mycket. Det var väl den förra ägaren säkert som hade upptäckt rosten och beställt delarna, för jag kan väl inte tänka mig att det bara tar några dar att få huv o baklucka hembeställda o lackade. Jag hade en MB E-klass före Jeepen o på den fick jag vänta över ett halvår innan jag fick rosten åtgärdad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.