|
|
|
|---|---|
|
hejsan , jag har en bmw 540 (e34) , har haft problem ett tag med att oftast då jag skulle låsa bilen med fjärren låstes bilen upp igen , men då ja låste den andra gången stannade den låst , men så nu varnar f-datorn för tur offen men alla dörrrar är stängda och det slutar aldrig lysa i bilen , och den går heller inte att låsa varken med manuellt eller me fjärren , någon som kan hjälpa mig , var börjar man leta? tack på förhand Kryddan | |
|
Den tror att en dörr är öppen. Det är därför den låser upp sig själv också.. Ta en titt på dörrkontakterna så hittar du nog felet! BMW 525i 24v -90 |
|
|
Syna även låset till bagaget väldigt noga. Låskolven måste vara helt ute, Kan räcka med att det diffar ngn. mm och då tror den att luckan är uppe. Mackan |
|
|
tackar för tipsen! , men bilen varnar även för kennzeichenlicht , men skyltbeslysningen funkar som den ska , hade fram kabel härven som går till bagaget för nån månad sen och såg att flera kablar var av , så jag repade dom , men tyvärr varnar den ändå för skyltbelysningen så jag börja tro att det andra felet jag har hör ihop med denna härva av kabel som gör till skuffen , bara en gissning med =) Kryddan |
|
|
Kanske skarvat ihop fel kablar? Låter lite så... Carl |
|
|
det är inte omöjligt , men jag följde bara färgerna på kablarna så de borde va rätt , men man vet juh aldrig , ska kolla över det en gång till , men det är juh inte roligt att krypa omkring i skuffen =) , men trots dom bekymmer jag har nu me bilen , vart jag väldigt glad idag då jag fick bort mitt klonkande ljud från framvagnen , 2 nya krängningshämmare och bilen blev totalt befriad från missljud =) Kryddan |
|
|
540Norr Jag har också klonkande ljud i framvagnen trots att jag bytt allt utom hjullager, stötdämparlager, och krängningshämmare. Min jäkel känns som man kör på "rå" asfalt + att det är något som slår lite diffust fram. Kan det vara krängningshämmaren? Hur upplevde du din taskiga krängningshämmare? / Peps |
|
|
har haft samma problem och det var fel på motorhuvens kontakt. MVH-V8 |
|
|
Peps! , alltså de klonkade fastän det inte var nått gupp eller dylikt , flera snabba klonk efter varann , och det är juh inga stora pengar i att byta dom , jag gav i runda slängar 600:- för 2st på laitis , och jag kunde aldrig drömma om att det där lilla glappet på krängningshämmaren kunde ge så mycket klonk/klock ljud i bilen , men så var det , men gå under bilen och slit k-hämmarna upp och ner , är nån av dom dålig hörs de direkt då du sliter i dom , men jag kan juh inte garantera att de är dom , men har du bytt typ allt annat än dom så ligger det nära till hans att en eller båda av dom är dåliga. lycka till! Kryddan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.