AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
952

varnar för tur offen och c-låset funkar ej?

54
35
540Norr
bmw 540ia -1994
hejsan , jag har en bmw 540 (e34) , har haft problem ett tag med att oftast då jag skulle låsa bilen med fjärren låstes bilen upp igen , men då ja låste den andra gången stannade den låst , men så nu varnar f-datorn för tur offen men alla dörrrar är stängda och det slutar aldrig lysa i bilen , och den går heller inte att låsa varken med manuellt eller me fjärren , någon som kan hjälpa mig , var börjar man leta?

tack på förhand

Kryddan
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Den tror att en dörr är öppen. Det är därför den låser upp sig själv också.. Ta en titt på dörrkontakterna så hittar du nog felet!

BMW 525i 24v -90
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Syna även låset till bagaget väldigt noga. Låskolven måste vara helt ute, Kan räcka med att det diffar ngn. mm och då tror den att luckan är uppe.

Mackan
54
35
540Norr
bmw 540ia -1994
tackar för tipsen! , men bilen varnar även för kennzeichenlicht , men skyltbeslysningen funkar som den ska , hade fram kabel härven som går till bagaget för nån månad sen och såg att flera kablar var av , så jag repade dom , men tyvärr varnar den ändå för skyltbelysningen så jag börja tro att det andra felet jag har hör ihop med denna härva av kabel som gör till skuffen , bara en gissning med =)

Kryddan
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Kanske skarvat ihop fel kablar? Låter lite så...

Carl
54
35
540Norr
bmw 540ia -1994
det är inte omöjligt , men jag följde bara färgerna på kablarna så de borde va rätt , men man vet juh aldrig , ska kolla över det en gång till , men det är juh inte roligt att krypa omkring i skuffen =) , men trots dom bekymmer jag har nu me bilen , vart jag väldigt glad idag då jag fick bort mitt klonkande ljud från framvagnen , 2 nya krängningshämmare och bilen blev totalt befriad från missljud =)

Kryddan
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
540Norr
Jag har också klonkande ljud i framvagnen trots att jag bytt allt utom hjullager, stötdämparlager, och krängningshämmare. Min jäkel känns som man kör på "rå" asfalt + att det är något som slår lite diffust fram. Kan det vara krängningshämmaren?
Hur upplevde du din taskiga krängningshämmare?

/ Peps
fa
438
fami
525,01 IM
har haft samma problem och det var fel på motorhuvens kontakt.

MVH-V8
54
35
540Norr
bmw 540ia -1994
Peps! , alltså de klonkade fastän det inte var nått gupp eller dylikt , flera snabba klonk efter varann , och det är juh inga stora pengar i att byta dom , jag gav i runda slängar 600:- för 2st på laitis , och jag kunde aldrig drömma om att det där lilla glappet på krängningshämmaren kunde ge så mycket klonk/klock ljud i bilen , men så var det , men gå under bilen och slit k-hämmarna upp och ner , är nån av dom dålig hörs de direkt då du sliter i dom , men jag kan juh inte garantera att de är dom , men har du bytt typ allt annat än dom så ligger det nära till hans att en eller båda av dom är dåliga. lycka till!

Kryddan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.