|
|
|
|---|---|
|
Håller fortfarande på att leta efter en 320dAT för att ha som andra-/pendlarbil. Har två objekt som jag känner som interssanta men det skiljer en del i utrustning så jag tar tacksamt emot åsikter. Det primära är ju vad man själv föredrar under tiden man äger bilen men det skadar ju inte att ha en hyffsat attraktiv bil den dagen man vill sälja den. Båda bilarna är 02:or dvs med facelift och båda har är titansilver. Bil 1: -12.600 mil -EZ 08/02 -Navi 16/9 -Ingen info om CD eller CD-växlare finns -Sportstolar antrazit delskinn -Elsollucka -17" style 44 -Sportchassi -Sportmultiratt -Titanlister -Antrazit innertak -Larm -Ej vita blinkers -Står på en BMW Niederlassung Bil 2: -10.900 mil -EZ 01/02 -M-sportpaket -Sportstolar alcantara -M-sportmultiratt -17" style 68 -Xenon -PDC -Stereo business CD -Hifipaket -Telefon -Elhissar bak -Sätesvärme -Står hos auktoriserad Audihandlare Bil 2 har nog stått ett tag och priset sänktes nyligen med 1000€ vilket då innebär att båda bilarna annoseras för samma pris. Sammanfattningsvis så är det Navi/sollucka/larm/mer mil/BMW-handlare mot M-sportpkt/PDC/Xenon/Sätesvärme/mindre mil/icke BMW-handlare och frågan är vilken som står sig bäst om 1,5-2år och 4-5.000mil. ___ //Ulf | |
|
Jag skulle välja bil 2, utan tvekan, xenon, M-paket, pdc, värmesitsar slår ut navi och taklucka, har inte 320d elhissarx4 som standard? Det är riktigt snikigt, tror även att M-paketaren kommer stå sig bättre i längden, alla kommer gnälla över att värmesitsar saknas?! Medan M-paket är mycket populärt, den kommer bli lättsåld. Mvh Stephan |
|
|
Svårt val men jag hade nog också valt bil nr2 om det rör sig om samma pris. Navi och taklucka är options som jag tror man kan vara utan om man skall ha den som pendlarbil i två år. Avsaknad av sätesvärme är en annan detalj som kan göra många köpare kinkiga. Största fördelen jag ser med bil nr2 är (förutom M-sport paketet) att den rullat nästan 2000mil mindre, dvs att du får i stort sett en "årsförbrukning" av mil på köpet, något som borde göra den lite mer lättsåld när du skall sälja den. Då kommer den kanske ha rullat <15kmil vilket borde göra dem med milskräck förtjusta. Att den sedan står hos en audi handlare borde göra den lite mer förhandlingsbar prismässigt. Fast väljer du bil nr1 kan du ju alltid sälja 17'' style 44 fälgarna till mig ;-) |
|
|
Stephan: Inget är standard på en 320d ;) Elhissar bak kanske 10%, multiratt 60%, Klimaaut 60%, sätesvärme 40%, mm (Siffrorna är uppskattningar från min sida...). Finns också många underliga kombinationer, t ex: - fyrekrad ratt utan multifunk, klima man och Navi 16/9 - M-sportpaket, Navi 16/9, mm mm, men sedan valt M-sportratten utan multifunk. Kristoffer: har också haft tanken på milen som något positivt. Huruvida den går att pruta så mycket mer återstår att se. Priset verkar ha sänkts i två omgångar om 1000€ och på firmans egen hemsida så är priset det ursprungliga dvs 2000€ mer än på mobile.de. Den sista sänkningen skedde för någon dag sedan. Sen kan man ju också fråga sig varför den inte blivit såld då utbudet av 320d med M-sportpaket är litet även i Tyskland. Inväntar lite mer info från bilfirman så får vi se. Sen ska man inte sticka under stolen med att sätesvärme och PDC med all säkerhet håller frun på bättre humör än en Navi som hon ändå aldrig lär sig använda. ___ //Ulf |
|
|
Navi är för tekniktöntar utan lokal sinne och är lika "fördummande" som ett digitalur är för barn som just lärt sig klockan....... dvs man tänker inte utan litar blint på Navin vilket inte alltid är så värst klokt... Frun hitar väl f.ö. till jobbet får man väl hoppas?? Annars håller jag med dom andra om bil 2 med ungerfär samma argument.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Angående Navi så är det alltid trevligt men det går ju alltid att ersätta med en lämplig handdator. Sätesvärmare är en funktion jag aldrig använder men som min fru använder jämt :-) På de BMW bilar jag sålt har spekulanter ofta lagt märke till att denna finess finns...kan tänka mig att bilar utan detta är mycket svårsålda i vårt klimat. Stephan: Elhissar bak är tydligen extrautrustning på E46. Ingår i "Lifestyle paketet" tillsammans med en del annat godis. |
|
|
G-M: du är kul du ;) Visst hittar frun till jobbet men tanken jag hade var att då och då när jag själv har lite längre tjänsteresor använda dieseln och då är detta ett användbart hjälpmedel. Man slipper printa ut massa lokalkartor från nätet. Bortsett från det så tänker ni ungefär som jag och navigatorfrågan finns det ju andra lösningar på... ___ //Ulf |
|
|
Även på en ny A4 2,0T så ingår ej elhissar bak. En kollega plockade precis ut en som tjänstebil och han svor ett antal gånger om hur man kunde sälja en premiumbil dessa pengar med vevar bak. ___ //Ulf |
|
|
Även jag lägger min röst på Bilen med m-sportpaket. Den bilen lär bli mer lättsåld när den dagen kommer. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Lyfter min egen tråd igen... Är ganska inne på bil 2 men dök på en annan bil igår som inte är helt ointressant så jag tar gärna emot åsikter om denna vs bil 2 ovan. Bil 3 -Safirsvartmet -10.000 mil -EZ 02/2004 -Navi 16/9 -CD-växlare -Standardstolar antrazit -Sätesvärme -Ej elhissar bak -16" style 46 -Standard multiratt -Titanlister -Vita blinkers -Står hos en icke auktoriserad BMW-handlare. Verkar mest handla med nyare BMW (jahreswagen och liknande) och ger ett seriöst intryck. Bilen har alltså rullat 10.000 mil på drygt 1,5år och har gått som tjänstebil för någon som reser i tjänsten, dvs mycket långa mil. Unfallfrei och komplett servicebok. Bör ju t o m vara några månader kvar på nybilsgarantin... Annonserat pris är 900€ mer än bil 2 ovan. Vad säger experterna? ___ //Ulf |
|
|
Personligen hade jag inte valt en E46 utan sportstolar om det är tänkt att den skall rulla längre sträckor än till stormarknaden. Jag är å andra sidan rätt lång (190cm) och uppskattar lårstödsjusteringen+ "vipp funktionen" som saknas på standardstolen. Men det där med stolar är ju en smaksak, jag vet flera som tycker att standardstolarna duger gott. Kanske skulle låta frun testa och se vilken hon gillar bäst. När jag letade 320i tidigare verkade bilar utan detta tillbehör vara extremt svårsålda. Om samma kinkighet finns på marknaden 320d skall jag låta vara osagt. Annars tycker jag att den sistnämda bilen låter klart intressant om man klarar sig utan sportstolar, den är ju som du själv säger två år nyare och det gör rätt mycket för känslan. Men kolla upp om du fortfarande har nybilsgaranti på bilen så denna garanti inte går ut efter ett visst antal mil. |
|
|
Kristoffer: frun älskar sportstolarna i min 530 och tyckte även om de jag hade i min E36 så det är helt klart att det här med stolarna är en faktor att beakta. Sen vill hon ju gärna ha PDC som bil 2 har. Det som lockar med bil 3 är ju i första hand att den är så pass ny som den är. Fick lite mer info om bil 2 nu på morgonen. 2 ägare, komplett servicebok men nästa service är om 600 mil. Skicket ska vara bra och inga skador. Beslutsångest... ___ //Ulf |
|
|
Jag hade köpt bil 2 utan tvekan! Du har ju redan en 5-serie med m-paket, självklart ska du ha m-paket på din 3-serie också! Tror tveklöst att bil 2 kommer att stå sig bäst i värde av dessa 3 bilar, just pga av m-paketet. Köp! |
|
|
Rolex: jag hade i nästan bestämt mig för bil 2 när jag idag fick faxat brief och servicebok och det tyvärr inte känns helt klockrent. Se denna tråd Länk ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.