|
|
|
|---|---|
pg_ice |
jehepp då tappade man en cylinder. frågan är vad det kan vara som har gått åt pipan? jag har lustgas installerat och sprayade på lite på 5ans växel,plötsligt tappade bilen ork och började vibbrera. slog givetvis av på gasen och sen vart det att smyg åka på 5 cylindrar hem. nu vet jag inte om det är smartare att posta i trimnings forumet men jag provar här. vad tror ni har gått sönder? tändstiftet/spolen eller kolven är ju troligt. den ryker inget svart eller blått så att nån ventil skulle ha gått kan man utesluta. posta gärna några tips. |
|
Du kan ha skutit lös en spridare det hände på min 3000gt vr4...! |
|
pg_ice |
nema problema. nu hade man flyt,det var bara ett tändstift som hade smält ihopp. BMW är det kvalitet eller :)? det är andra grejor som går sönder än BMW delarna :) |
parolof |
lustgas? intressant, är det dyrt att köpa en sån sats, vart? |
pg_ice |
zex våtsystem uni 55hp-75hp är det jag kör med. 7400 :- Länk men sen bör man skaffa lite andra tillbehör,så ska du ha ett koplett system med purge ventil,fjärrstyrd flasköppnare,tryck klocka,tub värmare så får man räkna med strax över 10000:- sen kostar det ungefär 1000:- att flylla tuben fullt om den är helt tom. så billigt är det väl inte men förbaskat skoj :) |
parolof |
hur är det med besiktning? Måste man skruva bort innan? |
pg_ice |
jag tror det räcker att ta bort tuben. det enda man har då är ju ett gäng slangar och kablar som inte är kompletta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.