|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Är det någon som vet hur hård plåten är runt hjulhuset på höger sida på en E39 sedan? bilen har fått en tryckare på framkanten och bakdörren, inget extremt men plåten är knölig och en aning intryckt. det finns en mindre buckla på insteget (bakkanten på dörrstolpen, c:a 15 cm under låsfästet). Frågan är om det går att rikta där eller om man måste kapa bort hela den delen på bilen och svetsa dit en ny? någon som har erfarenhet av en liknande skada? mvh Johan |
|
Johan: Hör med Hasso, en viss David - som vi känner och som finns i krokarna runt Hassoland - är en riktig plåtmeck/Lackguru och har lagat liknande på en silverfärgad E39 Sedan för drygt ett år sedan med mycket gott resultat. /Jake |
|
| Annars har MrCap avtal med nån resande buckelfixare, var i kontakt med honom angående ett dörruppslag. | |
Ulke |
Tror att åtkomsten inifrån är begränsad på detta ställe (om jag erinrar mig rätt place) vilket gör det lite svårt att bara trycka ut den som vanligt sker...dessutom är plåten ganska hård där i övergången pga vinklingen på den..... Svårt att säga såhär på rak arm..beror på om det är "mjuka eller hårda " tryckningar du har fåttt... mvh Ulke |
|
Buckelfixarna verkar inte klara allt. Hade själv min gamla E39 inne på Ditec och då skulle en bubbla fixas som satt på bakskärmen men det lyckades dom inte med pga var den satt. Däremot så fixade Förenade Bils plåtverkstad detta senare i samband med ett lackeringsjobb. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.