|
|
|
|---|---|
| Någon som känner till något...enkelt trix ? | |
|
Har du provat att ställa om spegelväljaren vid spegelinställningarna? För att den skall vinklas ned skall den vara ställd antingen på förarspegeln eller passagerarspegeln, kommer aldrig ihåg vilken :-) |
|
|
Har kanske samma problem... Mina symptom: - Spegeln vinklar ej ner med backen i (har kollat switchen) - Spegeln följer ej stolsminnet - Spegeln rör sig då man ställer den från knapparna på förardörrpanelen Har du samma symptom? Jag planerar att felsöka detta närmare, men tidbrist har gjort att det fått bero då det inte stör mig tillräckligt mycket. Jag misstänker att detta är kopplat till stolsminnet som sitter på sidan av förarstolen, kanske kontaktdonet eller klämd kabel. Annars sitter möjligen felet ute i spegeln, men då förstår jag inte riktigt varför den rör sig då jag kör den manuellt. Mvh. /Kjell |
|
|
Kjell: Det känns verkligen som om det måste ha att göra med själva minnesdelen, eller hur? Att styra spegeln går säkert via andra anslutningar! /Marcus |
|
|
Om elschemat på Länk är korrekt och jag tolkar det rätt ser det ut som om spegeln elektriskt styrs helt av passagerardörrmodulen, som får styrkommandon via den blå/röda busskabeln. På denna kabel gissar jag att modulen kan få kommandon både från stolsminnesmodulen, men även från förardörrmodulen direkt. Och är det så har du säkert helt rätt Marcus, då borde det vara minnesmodulrelaterat. Teorin borde kunna testas genom att koppla loss kontaktdonet på stolsminnet - funkar det fortfarande att köra spegeln manuellt kommer de kommandona inte från stolen utan från förardörren direkt. Dock skulle det kunna vara så att minnet inte kör spegeln därför att den saknar eller får felaktiga spegelpositioner från passagerardörmodulen (t.ex pga trasig potentiometer i spegeln). Det kan också vara så att minnet bara kommenderar passagerardörrmodulen att gå till en vissposition, och så är det den lokala intelligensen i passagerardörrmodulen som fallerar... Mvh. /Kjell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.