|
|
|
|---|---|
| Har kollat på bmw 330d i Tyskland och märkt att de är extremt billiga. 6500euro för 01-02er typ. Vad beror detta på? Samma bilar i Sverige går ju på 180.000. Nån som har koll? | |
|
Sir David: har du kollat på som i kollat på plats personligen? Om inte så är du en i raden av alla som är/håller på at bli blåst ! |
|
|
Anledningen är väldigt enkel, bilarna finns inte i verkligheten. Säljaren vill att du skickar handpenning i förhand osv och sedan ser du inte röken av varken bil eller pengar. Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
320d är generellt inte billigare i Tyskland utan tvärtom så ligger dom i många fall nästan högre. Givetvis så beror det ju på var du letar, finns ju alltid ett gäng på mobile till mindre pengar men det är ofta hos handlare som inte känns så attraktiva...Har också sett ett par riktigt välutrustade 03-04 med priser på 9.000-10.000€ och dessa är med all säkerhet sk bedragarannonser då dessa bilar normalt borde ligga på 20.000+ €. ___ //Ulf |
|
|
Kika på bmw.de för en prisreferens. Bilda sen dig själv en uppfattning om vad som är rimligt... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| ok, ja det förklara ju en del. Nä, jag har inte försökt köpa nån, men jag såg på mobile.de att det fanns 5-6st 01-02 som låg på rundt 7000euro o då tänkte jag att det kanske är vad de kostar där. | |
| Det finns väl betydligt fler än 5-6 st som kostar betydligt mer än 7000 Euro? | |
| Jämför med priser på bmw.de för där finns vad jag vet inga annonser inlagda av "scammers", men på mobile.de däremot... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.