AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.644

Rörrams framvagn !?!?!?!?!

Hej , ja har en fundering på att bygga rörrams framvagn på min e34 .... men ja har lite funderingar , okej börjar så här ... de röret som man sätter som ska sitta fast i fjäderbenet , man svetsar de i balken i fram va !? men sen mot torpeden ?? lr !? ska man dra ut buren från bilen å svetsa röret i den lr vad !? har aldrig fattat hur man sätter fast en sån där ram i framvagnen , å måste man förstärka framvagnen ?! typ svetsa rör mellan balkarna !? en liten fundering !?!? kanske nån kunde hjälpa mej med detta .... skulle va tacksamm ..... uppskattar alla råd ja kan få ... har fint alll bmw freaks ... hehe
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Av vilken anledning ska du ha rörrams framvagn?
fa
438
fami
525,01 IM
ska du tävla med bilen eller?

MVH-V8
ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
är inne på samma sak som mrchicago. ska förstärka i stort sett hela min bil en 2002 -72. om du har helbur i bilen kan du nog dra 2 rör från fjäderbenet (en hög och en låg) igenom torpedväggen till buren eller bara till torpedeväggen, får nog göra nån förstärkning på torpedväggen där du ska fästa röret. sätter du sen ett rör mellan fjäderbenen blir det nog ganska stelt
Tack för ditt svar , nu har ja fått lite uppfattning om hur man gör iaf , men lät väl försöka hitta nån för av ritning lr nåt liknande ... å nej ja ska inte tväla , har en liten fundering på att bygga en sån framvagn för ja vill göra nåt som ingen annan gjort , å de e att stoppa ner en v12:a , men överladda .... å för att få plats me dom 2 lr 4 turbosarna så måste man nog ha en sån framvagn .... annars blir de tight me plats tror ja .... men inge e bestämmt , e bara en fundering .... tack igen för tipset ... hare fint alla .....
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Finns folk som har överladdat v12. finns folk som har byggt framvangnar i rör ram? men vist kan de va skojmen inte lättare att bytta om motor utrymet? kapa bort vid fjädertornen istället för att bygga om allt?
jo ja vet att de finns folk som byggt en sådan här framvagn , men de som ingen gjort va att överladda en bmw 12:a , ja har inte sett nån iaf ... om nån vet om nån ... snälla lägg upp bilder ... tack för alla tips ....
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Dom på ettap bygger på en 850csi vad jag vet. och den har ju en v8:A men enkel turbo. sug på de grenröret ;)
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
STOFFE: En 850csi har ingen v8:a, den har en v12:a och är ej överladdad!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Att bara svetsa en ny framvagn är inget för en amatör..... Att kombinera en pressad självbärande kaross med en rörramsframdel är heller inte något garagejobb precis... Framdelen måste vara en del av en bärande rörram. Mer än en störtbåge alltså...Annars blir det pannkaka.

Och sen en turboladdad V12 i det!?!?!

Jag blir mörkrädd bara jag läser om det.

bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Då är det bättre att utgå från V12:an, bygga en rörram runt denna (optimal motorplacering bakom framaxeln) och sen använda en glasfiberkaross på ramen. Eller gjut av 535:an i kolfiber....

Inte heller så enkelt....

bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag bygger V12 dubbelturbo!

Länk

åhhh .. coolt ... har ju liksom inte sett nån bygga de förr ... men lycka till iaf .... mvh // toni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.