|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nu sålt Porschen o funderar på att "investera" i en M3 E46. Har spanat in denna svensksålda -02:a på blocket och har talat med säljaren. Han har beställt en ny bil o fått en inbytespris på denna bil och försöker sälja den privat för o kunna pressa priset på den nya bilen vid köp utan inbyte. Bilen har ju ingen SMG, vilket kanske kan vara en minus?? Jag har inte kört någon M3 med SMG så jag vet inte vad man missar om man köper en manuell. Vad tycker panelen?? SMG eller inte?? Har köpt flertalet av mina tidigare bilar i Tyskland men av olika skäl så kan jag inte åka ner just nu. Dessutom är ju euro-kursen tokhög och begagnade M3:or verkar ju tydligen finnas i oöndigt överflöd här hemma, så det kanske inte gör så mycket.... Är denna bil ett bra köp? Känns som detta ex har "rätt" utrustning och låga mil, dessutom svensksåld osv. VAD TROR PANELEN??? START TALKING!!! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - | |
|
SE BILEN HÄR: Länk - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Rolex: Beror helt på priset. Är det den silvriga i sthlm du pratar om? Låga mil är en klar fördel! Dock...efter att själv ha kört en del med SMG och utan..så hade jag faktiskt aldrig köpt utan smg-lådan i nya m3an. Åk och provkör lite hos BMW eller ngn annan handlare. Är väl en smaksak. Tror även att smgn gör bilen mer lättsåld sen med, om det visar sig att dom är så felfria som dom verkar vara. Bara min tanke! Hur som helst..lycka till! |
|
| oj, såg att vi inte pratade om samma objekt nu. Kanske lika bra..för den i sthlm har väl svart/blått skinn...kanske inte den snyggaste inred. i en m3a. | |
|
Tycker pesonligen om automatlåda och hade detta i Porschen (tiptronic). Kanske ska bege mig till Bmw för o testa en bil med SMG då?? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Du borde testa en bil med SMG, ge det dock kanske en timme om det går för att komma överens med lådan, för mig kändes det väldigt naturligt (kanske inte fickparkera...) efter 5 minuter men många behöver ett par veckor på sig för att få rätt känsla. Personligen tycker jag att SMG II lådan är fantastisk och skulle inte köpa en bil utan. OM det inte dök upp en väldigt fin bil som har allt (rätt historik, svensksåld, en ägare bra pris). Man ska tänka på att historiken på en bil med SMG kanske är ännu viktigare än en bil utan eftersom tex användadet av launch control sliter på bilen, och det är även rapporterat kopplingsproblem på vissa SMG bilar. SMG går inte jämföra med tiptronic s lådan som Porsche använder, varken i teknik eller känsla. Inte för att det är något fel på den manuella, men känslan att närma sig en kurva och få två perfekta nerväxlingar med mellangas och känna hur bilen skjuter iväg ut ur kurvan med perfekta uppväxlingar är fantastisk! |
|
|
acey: Du verkar ganska övertygande om att SMG är rätt.... Håller som bäst på att kolla efter en M3:a med SMG till salu någonstans för bra pris, men de verkar vara fåräknade! SMG-bilarna verkar ligga en bra bit högre i pris! Tack för infon - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Rolex: Det verkar nästan som om SMG faktiskt betalar tillbaka sig gentemot hur mycket det kostade som exatrautrustning när bilen var ny (ungefär som med navi för ett par år sen). Jag skulle nog iaf ge 20.000 mer för SMG än en bil utan (nypris ca 34.000). Provkör och se, jag tror du skulle uppskatta SMG! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
då är vi konkurrenter Rolex! jag vill också ha SMG, och den du länkade till är helrätt förutom 19" och SMG, men med rätt pris. det är alltid något som inte stämmer, tex allt rätt men saknar navi, full utrustning men kiwi-skinn osv. Det finns tyvärr inte många ute med SMG hos seriösa handlare, speciellt inte till min budget (300-ing eller lägre), så det blir väl att leta lite i tyskland. tyvärr verkar de helt enkelt för dyra för mig! jag har faktiskt börjat snegla på M5 E39 istället, ett jävla drag en hundring billigare. fast man kan se det så här; om inte han blir av med en svensksåld 4000-milare med navi/tv för 300', hur ska de som sitter med importerade bilar få ut över 270' för sina? om man väntar till första snöovädret så dippar nog priserna neråt dessa trakter, för att gå upp igen när vårsolen skiner. men vem vill vänta.... mvh Johan |
|
Typiskt att det aldrig finns några vettiga bilar till salu när man verkligen är på jakt! Hade jag haft kvar Porschen så hade det säkert funnits massor med M3:or med SMG ute till salu..... Jag struntar i om det är vinter om jag hittar en vettig bil, jag ska ändå köra den året om. Men eftersom M3:orna hela tiden rasar så undrar man när/om man verkligen vågar köpa en utan att den gör ett störtdyk i värde.... Modellen har ju rasat typ 100.000kr på ett år...? Antagligen så stabiliserar sig värdet snart, annars köper jag nog två stycken! En utan SMG och en med! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
den bilen som diskuterades här är såld nu. var det möjligtvis Rolex som klippte den? hur som helst, den var ett bra köp om man inte ville ha SMG. den lyckliga ägaren får gissningsvis igen en 300-ing till våren om den hålls i skick! mvh Johan |
| Nej, jag är oskyldig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.