AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.869

Frågor till alla M3 GT ägare

Sida 4 av 5
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jens, ja han började genast mästra mig & berätta om vad det var för bil jag tittade på ;-) ....slutade med att jag körde över honom med en hel del fakta...han yrkade även på att det var Recaro stolar i bilen..hohoho!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hade han bilen utsatt för 159000:- och sen sålde han den inte när han fick ett bud på 150000:-????? Vilken jävla idiot rent ut sagt. Tråkigt att en sån person har DEN GT´n, eller en GT överhuvudtaget föresten.

Bilen:Länk

/Henrik

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hur länge har den stått hos Linden?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Slutet / mitten av Augusti....

Klas; Pinsamt, han ska nog hålla sig till Porsche...

Jens
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Låter lite sniket. En lite mer affärsinriktad försäljare hade nog kontrat med 155' eller nåt.

Åk västerut istället!

bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
hej..kul diskusion å kul att det finns mer än jag som uppskattar det lilla extra som en gt bjuder på..jag ska själv köpa en gt med relativt låga mil...men jag har fortfarande inte fått helt klart för mig om det bara är dörrarna som är i aluminium eller om även koffert luckan å huven samt fjäderbenen är i aluminiun då jag har läst att det ska vara det på ett par ställen och det vill man ju tro men det skiljer väll bara 20kg i vikt så så mkt aluminium har dem ju inte använt..jag kommer köpa en bil som ligger högre i pris än det som finns ute på blocket osv..å jag har läst lite av era diskusioner ang den i england..men det är svårt att värdera en bil med lägre miltal..det finns ju en i å-berga som jag var å tittade på och även startade å provsatt (dock ingen prov tur) och den var i MKT fint skick i motsatts till den smuttskastning som pågått ang den bilen å den har gått 1500mil..den släpper han för 300k å om jag hade dem över hade jag lagt dem på den..sedan finns det ganska många i 130-150k klassen i sverige som gått mellan 12-16k mil med flertalet ägare..men hur mkt mer ska man betala för en bil som ägts av 2st (far och son) och gått runt 6-7k mil?..det är ju inte billigt att äga dessa bilar å det går inte att entusisat försäkra längre sedan aprill i år så en lite dyrare bil blir svårsåld..samt att många föredrar 3,2l motorn före 3,0an då många missat poängen/charmen med en gt..
sedan så är jag nyfiken på att få rätsida på om verkligen en gt ska kännas klumpigare i en bana än en vanlig då detta för mig låter helt befängt..gtn har lite roligare caster vinkel på fjäderbenen fram samt att den är lite lättare och har "fungerande" front läpp samt bakvinge och aningen mer effekt och 3nm mer i vrid fjäderbensstag samt en x-brace..om man får detta till att den ska vara klumpigare/långsammare än både 3,0 å 3,2 är det nått som inte stämmer speciellt om de övriga var orginal utan uppstyvningar eller annat tillagt..detta måste ordnas upp..ler...
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Fjäderbenen är väl inte i aluminium, eller..?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
det e det jag inte vet..har hört från nått håll att det bara är dörrarna..och annanstans att det ska vara dörrar huv koffert å hjulupphängning vilken del u ipphängningen de syftar på då vet jag ej..har inte kunnat hitta någonstans där detta går att bekräfta alt. dementera dock..
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Bärarmarna är nog i aluminium.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

300
höfläkt
535daT -05
Nej-bärarmarna är inte i aluminium
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Är det någon som ska sälja sin GT till våren?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Märkligt, för några år sedan fanns det alltid ett flertal GT till salu, nu finns inga, kanske har dessa bilar äntligen fått det värde & uppmärksamhet dom förtjänar.... :-)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hoppas inte på det nu när man ska köpa sig en... =) Alla bilar står nog avställda nu så jag tror det är därför det inte finns några till salu..
ErikNilsson
Länk

???????

/Erik
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
340.000:- haha gubben är galen!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Skulle ge han 230 tusen för den... Hoppas bussningar mm är bytt och olja är bytt varje år. Annars lär alla tätningar och bussningar mm vara bra torra och stela nu.. Eller vad vet jag???
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
340 lax nä nu får han nog ta det lite lugnt med alkoholen
ni
6
nickest
M3 GT 8.07 BTG
Ang. #071 som stod hos Linde'n så gick det visst att pruta. Han sa att det var en som hade bjudit 150". Och han hade tänkt att ge bilen till sin son. Men då vi redan hade två GT´s i garaget så tyckte han att det var fränt att bilen skulle få gott sällskap. Så 145" gick han med på. Han påpekade en massa gånger att bilen inte skulle komma i orätta händer hos ngn styling-kåt tjomme som inte skulle bevara denna lilla bit av Bmw historia. Han sa att han skulle ha släppt den till "150000kr bjudaren" ifall han hade återkommit. Men jag hade lyckan att hinna före.
Har även hört att bilen gått en förautbildning på Nurburgring. Nu i maj ska den få uppleva det igen.
Har noga synat skicket under vintern, och för att vara en elva år gammal bil som nu har rullat 13200 mil så måste man tacka dom som har haft den innan mig. För dom tagit väldigt väl hand om bilen.
Nicklas Strid
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
328 Johan, har ju sagt tidigare att jag är intresserad av prospektet. Maila mig pris och en bild eller två.

Markuz.Race@euromail.se

Mvh Markuz

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.