AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.864

Frågor till alla M3 GT ägare

Sida 1 av 5
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs!

Nu lutar det starkt åt att jag köper en mycket efterlängtad GT.

Jag har några frågor till "De Gröna" :)

* Hur vet jag tillverkningsnumret på bilen? kan det utläsas med hjälp av chassienumret?

* Hur många av er har taklucka?, det verkar vara en väldig blanding av bilar med & utan! (denna har ingen lucka)

* Är BRG lacken svår att hålla fräsh?

* Hur hanterar BMW verkstäderna servicen? har dom koll på att det inte är samma oljemängd som en vanlig 3.0 etc?

* Slutligen....någon som vet hur många GT som rullar i Sverige nu?

Tack!

/GT Prospect ;)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Har tyvärr inget svar på ngåon av frågorna men kul att se att du är påväg tillbaka till BMW-träsket:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack...det var ju inte direkt planerat...haha!
Men har man trånat efter en GT i 6 år så.....
mosse:

Ja det är helt enkelt en av de sista BMW'na med lågt produktions antal tror jag...

Lycka till!!!

Länk

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Grattis mosse.
Jag & kompisen (som precis köpt en GT f.ö) satt och räknade på hur många GT det fanns till salu och här på autopower just nu. 13st kom vi fram till. Så det är väl kanske runt 20-25 eller nåt.

MVH: Henrik

///M3
Jag har en. Min har taklucka och tillverkningsnummer #25. Japp tre sista siffrorna i chassienummret är det. Jag tycker att bilen ser ganska skitig ut i solsken om den är lite smustig, däremot om det är lite disigt är det inte så farligt....

Ang BMW verkstäderna så är det nog lite olika med kunskaperna om M-motorerna... Jag har själv lite problem med min som de inte har lyckats hitta.... Jag har 8st tillverkningsnummer till som jag vet finns i Sverige.

Jag har ju ganska nyligen köpt min med efter minst lika många års trånande efter just en GT som du och jag ångrar det absolut inte....

/Jonas
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
"Tack...det var ju inte direkt planerat...haha!" nej, men det var inte oväntat heller! :-))) Man har jo nästan gått och väntat på att mosse ska skapa "ska jag köpa eller inte " trådar! :-))) Hur som helst hoppas det blir en bra affär för dig!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
JHärling: tack för svaren!
¨
Haha, ja du Abbe....det är som en drog! ;)
Men ni har saknat mig, det vet jag!

Anyway, "min" bil är nummer 142, så den ligger någonstans i mitten av serien alltså!
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hördu mosse, du vet att min gamla gt #071 står i sthlm nu va? till salu...

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Här:

Länk

Duktigt skitig på bilderna...

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
LÄGG AV!!! :-O

Haha, den ska jag titta på ieftermiddag! mailade handlaren i förmiddags.

Mest för att skaffa mig en tydlig bild av en GT, va skoj att det var din gamla pärla!

Man kanske ska skambjuda! ;)

Vet du hur den hamnade där?

/K
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Kan ju vara läge på att köpa den, om du vill ha en fin alltså. Hehe, kommer ihåg när du ringde mig och bara skulle ha den hahaha =) Synd att den var såld då.. Ja, han som köpte den av mig har väl förmodligen bytat in den hos den handlaren.

Se bara till att all extrautrustning fortfarande finns med bilen, dvs. org. chassiet. Jag har köpt nya delar till det så det ska vara helt komplett (återställde bilen till org. skick när jag sålde den, sedan bytade han direkt till ställbart). Har Per vårdat bilen väl är den i kalasskick!

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ok, tack för info.

Den var lite dammig på bilderna men såg mkt fin ut fortfarande, lite roligt att det är samma bil man haft som skrivbordunderlägg senaste åren! *s*

Såg att den hade borrade skivor bak, vad sitter det för bromsar på bilen?

/K
Den bilen är ju en riktig "kändis" här på forumet! Har också haft flera av Johans bilder som bakgrund genom åren. Måste nog smita in hos Lindén på vägen hem... Vilken tid ska du dit mosse?

Jens
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Mmm. jo, han kladdade med bromsarna, det sitter väl nåt Brembo-tjaffs eller liknande på. Vill du återställa så är det ju inga stora pengar... vill du ha något att pruta på så kan jag ju säga att den Business-cdn som sitter i inte fungerar (tag med en skiva och sätt i för att "provspela hur ljudet är" så kommer det att visa sig). Men räkna med att du inte får ut den igen =) I övrigt vet jag inget, bilen var i det närmsta perfekt när jag sålde den. Samma bakdäck som jag satte på den, så han har vekligen inte kört långt med den alls.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag var och tittade på 328-johans M3 GT när han hade den till salu och den var i perfekt skick i motor drivlina mm. Var vid det tillfället extremt sugen på en GT men det blev inte så. Men skulle jag köpa en GT i dag så hade jag köpt Johans!!

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha, flocken är samlad i denna tråd märker jag! ;)

Jens, jag ska stick direkt efter jobbet, kommer nog vara på Södermälarstrand runt 17.20 tiden, ska vi ta en titt tillsammans? :)

1Björn, din bil är snudd på ballare än en GT...färgen är ovanlig & klockren!
Vi BMW-tokar måste ju hålla ihop :)

Kan tyvärr inte stanna längre än till fem hos Linden, har en tid att passa sen... Synd, annars kunde vi nördat ner oss totalt i denna klenod!

Ska försöka granska bilen ordentligt och skriva ner mina slutsatser här sen.

Jens
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag tror bestämt att jag köper tillbaka den ;)

Det som inte var perfekt (om man nu kan säga så om en 10 år gammal bil) var just lacken. Då det inte är metallic är den såklart inte lika stryktålig som bilar med det. Men vad ska man säga, den har ju rullat trettontusen mil. Fronten lackade... jag.. jaoo jo det gjorde jag nog. Har gjort det på alla BMW:ar jag haft, utom den jag har nu. Än. :)

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ok, synd Jens!
Men vi får snacka om bilen här sen!

Jag har fått slutpriset på GT:n i England nu...100.000:- jämt, det är ju minst sagt lockande....
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Mosse: Köööp!!

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.