|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på en e28 för att jag tycker dem ser mycket trevliga ut. Undrar vad som är standard utrustning på en 520i. Är det varvräknare? styrservo? osv.. BMW 525i 24v -90 | |
|
14" BMW lättmetallfälgar (195/70) Elspeglar Varvräknare Styrservo Värme i stolarna fram 5-växlad låda Fällbar mittkudde bak Jag körde själv en sådan, 520i-86 från helt fabriksny, finns nog ingen BMW jag någonsin provat som har varit smidigare med mer silkesmjuk gång. Helt ärligt så varken hörde eller kände man motorn på tomgång. Den var alert på den tiden, men knappast idag. Hitta en fin och välbehållen med kry motor så har man en superbil som räcker till det mesta, sålänge man inte fokuserar hårt på prestanda. nyligen fanns en fin 85/86 till salu för 13900 helt original med få ägare. |
|
bustorp |
Dom är nog lite svåra att hitta i riktigt bra skick, men får man tag på en så har man definitivt fått mycket bil för pengarna. Det är, som FRIFART säger, inget krutpaket men lilla M20B20 är nog den BMW-maskin som har mjukast gång av dom äldre. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.