|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kristoffer _L: Javisst är det så, och skulle jag nu inte få den såld för de penagr jag önskar så förblir den i min ägo över vintern också får man se vad som händer till våren sen. Vill jag få den såld "snabbt" så är det ju bara att sänka priset naturligtvis. Visst är en E46 en mycket modernare bil osv. men att det skulle finnas flera lika fin 328 E46 med MER utr. och mindre mil tvekar jag stark på. Då är det nog lite mer pengar som ska upp. OM det naturligtvis inte handlar om en "halvskött" bruksbil återigen... OzzeFFS: Nä jag förstår delvis ditt tänkande, min är en av de dyraste E36 328 där finns och det speglar skick och utr. och ska just locka den typ av köpare som värdersätter detta som sagt. När du sen skriver... "Något du använder för att ta dig från punkt a till punkt b" Så tror jag mig inse ditt sett att se på skick och hur en bil ska skötas. Finns knappt mycket värre uttryck i bilvärden anser jag! Min ögonsten: Länk |
|
|
OzzeFFS: Ang. de svarta däcksidorna så tror och väntar jag mig inte att få en krona för det jobbet. MEN det säger en hel del om hur bilen i övrigt är skött om man nu bryr sig om sådana enl. vissa små och obefintliga detaljer. Förstår du hur jag menar? Min ögonsten: Länk |
|
|
Jag har sett jimmyboy:s bil IRL och kan bara hålla med om att det är en bil i utsökt skick. Sedan hur mycket den är värd vet jag inte. Men vill man ha en bil i toppskick och gillar stylingen så finns det säkert potentiella köpare. Lycka till med försäljningen och med ditt M3 köp. Har själv blivit grymt sugen på en M3 GT efter att ha följt Mosses tråd...:) Men jag har ju min M535:a att fixa och dona med så det får nog räcka för tillfället.. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Åter igen överdrev jag lite med punkt a till b... Men det ligger ändå något i den meningen och min poäng är att allt "entuiast" jobb eller idiot jobb som jag skulle vilja kalla det "doesn't pay off" Visst du kanske har en poäng när du säger att det talar lite om hur bilen har varit skött för övrigt.. Men fakta som faktiskt kvarstår är du märker ingen skillnad om jag sista veckan innan jag säljer min bil, pendant putsar den... dvs typ våtdamsugar, skrubbar med tandborste, fettar däcksidor och tvättar-waxxar... DÄRFÖR är min poäng i slut ändan gör det inte så mkt för ditt andrahands värde.. Tycker fortfarande din bil är hur läcker som helst förutom färgen då :D Men tittade närmare på en av bilderna, du har t.ex. knappast skött ditt läder optimalt... ajja i grund och botten ser vi nog lite olika på bilar du och jag.. Jag vill fortfarande ha kvar praktien med en bil, du verkar mest vara intresserad av att den ska se så bra ut som möjligt 100% av tiden ... |
|
|
Ozze: Du har ett roligt sett att se på det. Allt jobb du lägger på en bil anser jag att du får igen 100 gånger om, även om den ekomnomiska delen är väldigt liten så för du en väldigt stor del i att alltid se och veta att bilen är i toppskick. maskinellt och utseende mässigt. Detta har man ju inte minst fått höra från vänner och andra bekanta och tom. helt främmande folk som kommer fram och undrar hur man alltid kan ha bilen så ren och fin... och DET anser jag är "belöning" för jobbet, Jobbet som jag dessutom anser som en stor del av min och mina kompisars största intresse - fina bilar! Även du skulle ta din bil och tokputsa upp den så kommer det ändå synas på flera ställe att den ej är vårdad med en kontinuelig omsorg. Omsorg innefattar många delar och inte bara en blank yta utan oxå en yta fri från bulor, repor mm mm. Ta bara en sådan sak som parkeringar, var parkerar du? Jag ställer mig aldrig brevid en annan bil utan minst 1,5m avstånd. Mao. längts ner på parkeringen! Ang. min läderinr. så vet jag inte vad du grundar det på, förklara dig gärna. Att få en bra bild som visar läderts verkliga skick är väldigt svårt, det vet alla som någongång tagit ett foto på en skinninr. Blixtljus mm förstorar upp ev. slitage. Prova och se... Och för all del mina stolar är inte nya, de har rullat ca 12000mil och är nog normalt slitna för de milen. Har du oxå skinninr. i din eller? Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.