|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken lyder, vad tycker ni denna kan vara värd? Länk Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk | |
|
Lyfter... Ingen som har en åsikt i värdeingen av denna bil? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Den har ju inte mycket emot sig förutom möjligtvis SMG:n och färgen på skinnet. Annars är det ju helt rätt utrustning. Vill man däremot ha ljusgrått skinn och SMG så är den ju helrätt. Om historiken är så bra som den verkar så skulle jag tippa på att den är värd 150-160'. Jens |
|
|
MrMars... : Ja det är sant. SMG känner jag att jag vill ha och det anser jag som ett plus, men den gråa inr. är väl så där tycker jag nu när man är van vid svart skinninr. Säljaren vill ha 185' och han gav 183' tidigt i våras... Han menara tt han fått reparera den för ca 35' och därför vill ha ut lite av det nu. Jag menar på att den iaf. sjunkigt 10' sedan i våras. Men 150-160' kan jag nog glömma att få ner de till. Kan tänka min att ge 170' om den är riktigt fin och utan missljud. Någon mer som har en värdering på gång? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Man kan ju aldrig räkna med att få tillbaka reparationskostnader. Tycker man kan räkna på en ungefärlig värdeminskning på 10% för en bil som är äldre än tre-fyra år. Brukar stämma hyfsat. Med tanke på att cab-säsongen är slut för i år så tycker jag man kan räkna bort 10% redan. Då landar det på ca 165'. mer än så tycker jag inte den är värd. Ev kan han få något mer till våren när efterfrågan ökar lite. Jens |
|
|
Javisst det tycker jag oxå. Säsongen är ju som sagt över och det drar ju ner den lite, men jag anser oxå att det kan vara värt ca 5-10 papp att bara veta att SMG hydraliken är ny och fräsch sen några mil tillbaka. Men som sagt 165-170' är nog ganska vettigt då kanske mtp. läget. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Visst känns det tryggt att veta att saker är fräscha. Tyvärr så vet du ju inte hur det kommer sig att SMG:n behövde repareras. Den kan ju ha blivit utsliten p g a att det var ett dåligt exemplar eller att tidigare ägare varit vårdslösa med den. Andra M3:or kan ju ha SMG som är i toppskick även efter 10 000 mil och då behöver du inte betala extra för det, varför ska du det för denna bilen? Men som sagt, jag förstår hur du tänker. 165-170' kan väl vara vettigt om bilen är väldigt fin. Tycker fortfarande det är i överkant men om skicket är oklanderligt och bilen har det man söker så kan man ju alltid tänja på gränsen... Jens |
|
|
oki, ja det kanske jag skulle sagt, ägaren påstår sig ha förstört SMG-lådan/hydraliken samt databoxen genom att ladda batteriet som sen visade sig vara trasigt och då släppte det genom för mycket ström och på så vis brände pumpen och boxen... möjligt? Jag har ingen aning faktiskt o9m man kan förstöra dessa delar på det viset. Allt är bytt på BMW verkstad. Min ögonsten: Länk |
|
|
Har heller ingen aning om det kan stämma. Databoxen skulle ju kunna påverkas av för mycket ström men pumpen vet jag inte. Jens |
|
|
Inte för att vara näsvis Jimmy, men hur värderar du din egenbil? Sätt att du lagt ut den för 120 bagare... Min värdering är väl 75 och en halv bagare där till kanske... Men då hade du fått behålla dina niggerr1mZ |
|
|
Ljust silvergrått skinn är mycket mycket trevligt, jag var också skeptisk innan köp, men nu 3,5 år senare kan jag inte vara mer nöjd, och nej inga problem med att hålla skinnet snyggt;) Har den ingen A/C? Det står inte med bland utrustningen, det gör rätt mycket på priset, trots cab. Mvh Stephan |
|
|
OzzeFFS: Helt oki att tycka till om min bil, har bara väntat på det ;-). När du säger 75' för min så säger det en del. Bla. att du inte sett bilen. Skule jag idag sätta ut bilen för 75' så hade bilen varit såld innan kvällens slut. Naturligtvis så kräver jag inte 120' för den men släpper heller inte den under 100' i nuläget. Förskök hitta min bils like ute på svenska marknaden idag. Alltså motsvarat uppskattat skick och med den utr. som innefattar. Garaterar att du ej hittar en som är mer välbehållen invändigt och utvändigt med de milen. Låter kanske skrytsamt men det är oxå fakta. Komentera gärna svaret, men tråden handlar ju som sagt INTE om min bil. Vad menar du med..."Men då hade du fått behålla dina niggerr1mZ" Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Var lite skämtsamt skrivet, det jag menade var att 120 var ett grovt överpris.... Finns 2-3 st 328:or motsvarande din, i både utrustning och skick på blocket för runt 80 - 90 i annonspris! Menade att 75 var utan dina 18" OZ fälgar, som jag personligen inte tycker hör hemma på en BMW... |
|
|
Och om du värderar din egen till 100 tkr + vad hade du då värderat min till? Länk |
|
|
Länk t.ex. och då i en färg jag tycker är betydligt mer tilltanade... |
|
|
Nä det är lugnt. Ja du, om min är värd 75' så ligger väl din på ca 60' ;-). Länka gärna till de bilar du anser vara likvärdigt med min. Vill inte sätta pris på din bil då jag ej sett och kört den. Har nu kollat på 5 st M3:or som skulle vara "pedantskötta" och de har varit i bruks skick enl.mig. Jag letar efter en riktigt riktig fin M3:a och betalar gärna extra för att få mint condition! Precis så ska köparen av min bil tänka, gör han inte det så köper han inte heller min bil så jag antar att du inte tänker på det viset. Vet hur folk anser med "FINT SKICK" och det är inte i närheten av vad jag anser fint skick är! Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Länk Länk Länk Länk Länk Det bara fortsätter finns hur många som helst i den klassen... Visst att du kanske har lite bättre puts på din men inget som höjer andra hands värdet till 100tkr... |
|
|
Jadu Ozze, det va ju riktigt likvärdiga ex du hittade... INTE! Ingen av dom som har så mycket utr.! Som sagt leta upp en som har den utr. el. mer än min. Ett bra sätt att se om bilen har en ägare som är riktigt pedantisk är på dom små detaljerna så som tex. däcksidorna, puts överallt är det som gällerför min del men som sagt det där med fint skick är ju olika... Kanske låter löjligt men tänk på det... Jag betalar lätt 10' mer för för en bil utan dörruppslag, små synliga repor och och en jäv** massa tvättrepor pga.att ägarna ej skött bilen korekt! MENdet är ju olika här oxå, vissa bryr sig inte om att bilen är småbucklig och repig... vi är alla olika. Min bil kommer att sälja till en person som uppskattar dess skick och som vet vad den utr. inbringar, denna person är därför beredd att betala de där extra kronorna för den. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
En bil är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den, varken mer eller mindre. När en säljare försöker köra med argumenten att "jag har ju lagt ut mer än Xkkr på den i reparationer/service" för att försöka undvika prutning brukar jag kontra med att då borde du väl begära mer än vad du köpt den för :-) Jimmy: Jag önskar dig lycka till med att få mer än 100kkr för din 328 E36, mina egna erfarenheter säger att nyare E36 är mycket svårsålt idag, även om skicket är mycket bra. Det är alltid känsligt att värdera bilar som ägts av en entusiast som lagt ned mycket tid och pengar på att få den unik. Men som jämförelse kan man för 129kkr få en mycket fin 323Ci E46 eller en 328 E46 4-D med färre mil och mer utrustning. Inte lika busig som E36 men mycket modernare och faktiskt "mer bil". Därför tror jag att det blir svårt (omöjligt?) att övertyga 3-serie spekulanter att satsa på en E36 framför en E46 om de tänkt lägga över 100kkr. |
|
|
Menade inte att dom var riktigt i klass med din, utan att dom inte var så pass långt ifrån så att du kommer få dom pengarna du vill ha för din.... |
|
| Sen tror jag inte att det är särskilt många som betalar mer för att du har fettat in däcksidorna 2 ggr iveckan.. det är fortfarande en bil. Något du använder för att ta dig från punkt a till punkt b. Bättre du putsar upp en lägenhet eller något.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.