|
|
|
|---|---|
|
Har en 91:a 735 IA, nu har jag fått imma på framrutan, det kommer då jag kör, försvinner inte då jag slår igång fläkten, men det är bara på förarsidan har även upptäkt att om jag ställer ifån bilen ca. 1tim. och kommer ut till bilen så har jag imma på framrutan, även om det är 15-20 grader varm, misstänker själv att det kan vara ngt. i värmepaket som lagt av eller gått sönder, är det ngn som vet mer precis vad det kan vara...... / Ola | |
|
Hmm är imman kladdig(=glykol) är det nog som du säger värmepaketet som gått läck och det pissar kylarvätska mao tråkigt fel. /PG |
|
|
Kolla så att dräneringsslangarna från fläktpaketet inte har blivit till täpta. Skall vara två stycken som kommer ut vid vxl.lådan i jämnhöjd med torpedväggen. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| Har kollat upp felet nu på fm. visar sej att jag har ett "gurglande" läte från ventilations utblåset till baksätet, så förmodligen så är det värmepaketet som är traisgt :-( det blir en trevlig liten utgift..... | |
|
inte bara trevlig utgift även uppgift vad jag förstått... har precis samma symtom på min 525a har inte undersökt exakta orskaken men i en tråd på 5 serien har jag fått till svar att det kan vara värmekylet(var det nu sitter?). skriv gärna om du hittar orskaken.. Mvh Andreas |
|
|
Hej Andreas Nu vet jag att de är värmepaketet som sprungit läck, har kollat med BMW här i stan, dom har provtryckt systemet, så tyvärr är det bara till att byta paket nu, kostar ca. 5000:- inkl. arbets kostnader, paketet går lös på ca. 1500:- så är du händig kanske du kan göra det själv, jag kan inte det så för mej är det bara vackert lämna in bilen. Ljust nu så är bilen jävligt billig om ngn vill köpa den ;-) Mvh. Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.