|
|
|
|---|---|
|
Har beställt en 535d touring idag utan att jag kört en sådan. Har någon kommentarer till bilen eller äger du själv en sådan. Skriv och berätta. Tack på förhand | |
| Har varit ute och provkört 535d och det är ett otroligt drag i den. Framförallt mellan 120-180. Tror absolut inte du blir besviken. Skulle vara roligt att testa den mot min/någon annans 540 E39. Ingen som testat? | |
|
Asken hade ju en 535d, tyvärr var det just den bilen ett riktigt problembarn som BMW Solna tog tillbaks, annars är den nog kul! Mvh |
|
|
Vi har en E60 530dA och kan säga att vi är ruskigt nöjda!! Riktigt bra drag och bra förbrukning... Den låter lite diesel när den är kall, men när den är varm och rullar mellan 120-180 går den helt klart bäst! 2500 varv vid 180 km/t :-) 535dA går bättre :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Jag har kört lite mer än 5000 mil med min 535d som jag hämtade ut i mars, dock sedan versionen. Det är en riktigt trevlig bil och jag är övertygad om att du kommer bli nöjd. Kör väldigt många mil per år, men har börjat dra ner det sista året. Min förra bil, 530d E60, körde jag 11500 mil med utan några som helst problem. Båda dessa bilar har fungerat felfritt, haft låg förbrukning även när man haft en hög snittfart. Precis som Sim skriver så låter det givetvis lite diesel när motorn är kall, men det är man väl införstådd med när man köper en diesel. Det är inget som stör dock, utan är väldigt diskret. 535d låter dessutom någon mindre än vad min 530d gjorde, vet dock ej varför. Jag har en förbrukning på långkörning i Sverige mellan 0,68-0,75, vilket får anses vara riktigt bra. Har du några andra mer specifika frågor så hör av dig. |
|
|
Jag har en 535d touring, jag är mycket nöjd. Har haft bilen sen december och kört 2300 mil utan problem. Vid försiktig landsvägskörning ca 0,63l. Fullastad till fjällen 20-30km plus på hastigheten drar den mellan 0,69-0,73. Hoppas du blir nöjd det är jag, den är duktigt snabb otroligt bra omkörningsförmåga. Blandad har den dragit 0,83. mvh stefan. |
|
Dieselspisen |
Min 535d touring togs ut i mars 05.Har gått 1750 mil nu och snittförbr. ligger på 0,84. Vi kör mycket Sthlm - Simrishamn, 65 mil, snittfart ca. 110km/h, 130-140km/h maxfart, farthållare 3/4 av tiden. Den brukar dra 0.7-0,8 beroende på last vid dessa resor. Jag hoppas och tror på ännu något lägre förbrukning när motorn ¨lossnat¨. Fortfarande efter 7 mån. ägande längtar jag alltid efter nästa gång jag ska få köra bilen. Har faktist bara 1 enda ¨bug¨ såvitt jag vet,radion går på direkt tändningen slås till. I övrigt bara detaljkritik mot brist på förvaringsfack, ¨autoblinkers¨som bara blinkar tre blink,tanken kunde gärna få ha 10-15 liter mer,nav pro är inte så detaljrik på vischan.Annars en bekväm, brutalt stark ¨dieselracer¨. Jag kan rekomendera dig att välja aktiv styrning och absolut komfortstolarna. Hälsningar Lasse. |
|
Dieselspisen: Vad menar du med kritiken mot autoblinkers? Att den bara blinkar 3 gånger eller mot funktionen som så? För funktionen går ju att stänga av. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
Dieselspisen |
Jo Hoppe jag gillar 'autoblinkers', men skulle använda den mer om man kunde få valfritt antal blink 3-6 tex.För övrigt anser jag att blinkers är ett undervärderat redskap i bilkörningen ;) Lasse. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.