|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderationer på att köpa en beg. baslåda (2x12 MDS fanatic med "Fatboy") och stoppa in den i min E30, måtten stämmer på centimetern.... men det enda som felar är steget =/. Har ett 4-kanaligt gammal GAS steg, men bara 2 kanaler funkar. Nu till frågan, vad rekomenderar Ni att jag anväder för steg till det? Helst ett MDS slutsteg och 4 kanaler (vill ju kunna köra 6x9 på samma steg.) Tacksam för ett snabbt och SERIÖST svar! BMW CS Nr:06086 Länk | |
|
Här får man bara seriösa svar, för oseriösa svar sök på Zatzy eller hondaklubben.com *LOL* Vad gäller slutsteg gillar jag 4 kanals steg som ger stor valfrihet i framtiden med fliter, mono sub + fram system mm mm som alltid lönar sig kvalitet så hellre ett BRA kvalitets slutsteg på 4x50W än MDS/GAS/Biltema "4x1000W". Vilket märke man väljer är tämligen egalt men "play it safe" med kända märken som DLS, R/F, Phoneix Gold etc etc så blir du nöjd i många år framöver även om det kommer svida i lädret.... Lycka till! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag skulle väldigt gärna köpa ett dyrare slutsteg OM jag haft nåt jobb =/, så just därför vill jag endast köra med MDS, någorlunda billiga och bra (då jag inte är så kräsen). Så har du nåt tips på vilket MDS slutsteg jag skulle kunna använda för att driva 6x9 + 2x12 MDS Fanatic? BMW CS Nr:06086 Länk |
|
|
JBL GTO75.4 2998:- på BRL Phoneix Gold Octane R 5.0:4 2700:- hos n-core.se DLS CA43 2475:- på Nordik.se Jämfört med MDS Grand Prix GP4 som är billigast där för 2299:- är skillnaden liten vill man ändå snåla är det nog då bättre med Biltemas 4 kanalare för ca 1000:- eller BRLs GAS steg för 1498:-... Jag hade nog personligen gått på Phoenix Gold om budgeten var max 3000:- Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hur står sig MacAudio stegen mot dom som du rekomenderade? Syftar på mac Z 4200 för 2495:- på nardik.se. Har ju inte alltför långt till Örnsköldsvik där Nårdik har sin butik (ca 8-9 mil), så om det steget duger, kanske jag tar gamla bettan ner dit =) BMW CS Nr:06086 Länk |
|
|
Jbl 75.4 kostar 2495:- hos nardik, jag har haft äldre Jbl prylar och de har spelat bra och hållt vad de lovar, vet ej hur de är idag, men jag gissar på att Jbl fortfarande är ett kvalité märke. Hur det står sig emot macaudios steg vet jag inte, men stirra dig inte blind på watt. //Simon |
|
|
Budgetlösningen kan ju vara att driva 12orna med steget du har och köra 6x9orna från stereon med passiva filter, t ex 80hz 6dB. För det finns ju ingen anledning att spela 6x9 ända ner när du har 12or... Givetvis bör du även dela basarna aktivt, kanske har du inbyggt filter i steget? mvh fredde |
|
| I princip alla steg har filter så de funkar. Man bör igentligen inte köra 6x9or i hatthyllan tillsammans med en bas i bagage, såvida inte 6x9orna sitter i egna lådor. | |
|
Jag har prövat att köra 6x9 på stereon, men orkar inte alls driva ut dom... så dom vill jag köra på ett slutsteg. Det steg jag har nu är ju ett ganska gammalt GAS Alpha 4100, och har det nu endast för att driva 6x9... visst det är 4 kanaligt, men två av kanalerna funkar inte. Så därför har jag funderat på att köpa ett nytt 4 kanaligt och göra 6x9 + 12or på det. Får fara på MDS i Umeå och prata med dom på fredag, då jag ändå ska fara och kolla/ lyssna på 12orna jag kanske ska köpa. BMW CS Nr:06086 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.