|
|
|
|---|---|
|
Har kollat in lite m3:or i 100 - 110 tkr klassen... På många av dom har vanonsen varit ny bytt... Min fråga är.. Ska man satsa på en med ny bytt vanos eller en som är original? Mv Oskar | |
|
Ozze: Jag är i samma "sitts" som dig. Jag letar oxå M3 och ska oxå sälja min 328:a. Jag har ju förstått det så att det är den gamla orginal vanosen av fabrikatet RR är lite sämre och att M3:orna ist. får en Sachs vanos när den byts. Så jag hade satsat på en M3:a med bytt vanos. Naturligtvis ska bytet vara gjort av BMW verkstad. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Om möjligt köp en med utbytt vanos! Blir billigare i längden! Mvh Björn Länk |
|
svavelvinter |
de släpptes med Rolls Royce vanos vilket visade sig ha problem med magnetventilerna, därför byttes dessa ut mot Sachs vanos precis som jimmyboy skriver givetvis köp en med utbytt vanos. |
|
Den enda konkreta anledningen till att man började byta ut vanosar var att dom knackade lite på tomgång samt att de får riktiga motorras pga vanos haveri uppstod när ett par insexskruvar brast pga för hög belstning innan optimal olje temp uppnåtts. När insexskruvarna brister så sprutar all olja ut ut motorn på några sekunder med motorhaveri som följd. Knacket i sig kommer inte ifrån själva vanosen utan från "växellådorna" bakom. När magnetventilerna börjar balla ur så går dom och byta till ganska rimliga kostander men pga okunskap på Bmw verkstäderna så valde man att byta hela enheten till en avsevärt högre kostand. Tyvärr!! Tror att en magnetventil kostar ca 2000:- plus montering. Sitter 2 på 3.2:orna. Mvh Björn Länk |
|
|
1Björn: Kostar strx över 4000:- att byta magnetventiler och då avser priset ena magnetventilen, min bil går som den ska efter att jag bytte på avgassidan men tyvärr så finns det knackande ljudet fortfarande kvar på låga varv, innan jag bytte så gick bilen märkbart sämre framför allt på låga varv och den gick väldigt ojämt med stora vibrationer i bilen. /// mstrutsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.