|
|
|
|---|---|
|
Har nu hänt 3 ggr på 2 veckor att bilen inte vill starta på morgonen.Måste liksom ge full gas & då bluddrar den igång, när den gått i 1 minut så går den klockrent & startar som vanligt i ett par dagar & sedan helt plötsligt nån morgon likadant fel. Vad kan det vara för fel tror ni? | |
|
Problemet dök upp dagen efter jag böt insugspackningarna!Kan det ha blivit kabelbrott till kallstartsventilen måntro?Man pressar ju insuget bakåt med all kablage etc... |
|
| Gör en diagnos på BMW - borde visa om det är ett elektriskt fel, typ kabelbrott. | |
|
Hehe, har inte råd nu!!!Suck.En polare har en service släckare, kan den se fel? |
|
| nej, du behöver ett diagnosinterface typ carsoft el.dyl. Billigast att låta BMW diagnostisera. | |
|
Okej, tack. Kan nån annan kanske ge hum om vad det kan vara ,så man kan kolla själv? |
|
|
Den troligaste orsaken vill jag påstå är tjuvluft efter luftmassemätaren, en liten spricka i en gummidel kan ha blivit större i samband med att du bytte packningen vid insuget. Att det är sporadiskt kan ha med växlande temperaturer/luftfuktigheter att göra. Låt motorn bluddra och spreja startgas runt insugsbälgarna/slangarna. Om motorn då går igång ordentligt, har du en läcka. Bluddra dock ej onödigt länge för då kan katten ta skada av oförbränt bränsle. 6a - för det är du värd |
|
|
Ska kolla det imorgon.Tack! Skriver om tillbaka. |
|
|
Har inte hunnit kolla än men kom på en sak, borde inte bilen vara svårstartad & gå dåligt på tomgång om det var läckage?Bilen går bra efter en stund ju...Är jag ut e på hal is nu? |
|
|
Har inte hunnit kolla än men kom på en sak, borde inte bilen vara svårstartad när den är varm då också & gå dåligt på tomgång om det var läckage?Bilen går bra efter en stund ju...Är jag ut e på hal is nu? |
|
|
Gick ut idag & bilen startade som den ska med kallstarten, så fel på kallstartsventilen kan det ju inte vara! Skumt eller hur? |
|
|
Svårt att säga att bilen skall bete sig på ett visst sätt vid insugsläckage. Men det är många symtom som kan ledas till det. Du ville ha en sak att kolla själv.... sååå det är väl bara att kolla, eller göra som föregående talare säger, åk till bmw och få en uteslutande diagnos. Men det kan vara ack så irriterande att se en liten spricka i gummit, orsaka så mycket besvär. (varför tänker jag helt plötsligt på säkert sex?) 6a - för det är du värd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.