|
|
|
|---|---|
|
Finns det några eftermarknadslister el. dyl som man kan ersätta dom gräsliga trälisterna i min E34:a ? Har letat men inte hittat några , det blir fula fläckar från limmet om man tar bort dom :( | |
|
TRÄLISTER är något unikt i en E34 M5:a, om de är monterade på fabriken så är det specialbeställt för just den bilen via BMW Individual. Ett mycket dyrt och ovanligt tillbehör på dessa bilar. Fast det låter ju konstigt med lim?? Något eftermonterat skit kanske, då förstår jag om du vill ta bort dem. Vill minnas att det fanns aluminiumpaneler någonstans i Tyskland, men för dessa krävdes en speciell dörrsida så det blir en del krångel i alla fall. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Orginal eller inte så passar dom inte i en M5:a enligt min mening . Hur ska listerna sitta fast om dom nu är orginal ? Kul om det vore individual utrustning . kanske någon annan som vet vad man kan ersätta dom med ! |
|
fjamsetramsa |
jag har kolfiber eller nått som liknar det |
|
Måste vara bättre än dom jag har , är det orginal eller ? Du kanske har en bild på hur det ser ut ? |
|
fjamsetramsa |
orginal 20 jahre motorsport |
|
lät dyrt ..... |
|
fjamsetramsa |
vet inte om de finns o köpa... |
|
Originallister sitter alltid med clips, inte limmat på dörrsidan. Det är en speciell dörrsida om det är originallister. Sen finns det förstås mycket klåpare som limmat fast något direkt på en vanlig dörrsida, då ser det ju inte bra ut. Originalmonterade Cecotto-träpaneler: Länk Ta en titt på www.e34m5.se, där finns mer info om bilarna. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
fjamsetramsa |
va hos bmw o ville ha en ny växelspaksdamask...men det finns inte som min i mocka o röda trådar.... |
|
mina trälister sitter skruvade mot dörrsidan, original Min Bil - Länk |
|
fjamsetramsa |
vadå??från insidan?? |
|
fjamsetramsa@ visst finns det -växelspaksdamask- även till din bil om du är beredd att betala för det, det krävs däremot någon på BMW som BRYR sig - det är en stor skam hur BMW hanterar vad som andra kallar 'kundtjänst'..... hade bilen varit en bit 'mercedes-'-motorsport-historia hade det varit andra puckar den saken är klar.... men det hjälper ju inte dig - men där det finns en vilja finns det cokså en väg.... och detta |
|
fjamsetramsa |
jaha....dom har beställt en damask till mej....men det fanns ingen bild på den eller något..och enligt deras dator fanns det ingen 20 jahre... |
fjamsetramsa |
du verkar va hajj på dom här...har för mej jag sagt att min skylt med tillverkningsnummer saknas...har nu pratat med min systers man som köpte bilen som ny...han hade inbrott o dom snodde skylten+knoppen +damasken...har hållt på nu i flera dagar o bytat lite lister osv o vill så gärna ha den i ursprungsskick.... |
|
fjamsetramsa; Allt går att få fram om man bara vet vad man skall ha, BMW själva är "oftast" så dåligt informerade att dom inte känner till baskunskaper, jag råkade på en hos BMW Hamburg som inte visste att manuella 540i E34 existerade;) Att dom då inte känner till 20 Jahre är alls inte förvånande. Om man inte gillar sitt originalträ, vanligtvis "Nussbaum" så kan man byta det mot Vogelaugenhorn i grått eller grafit, det är oehört snyggt och går att få tag på begangnat, eller rätt överkomligt från BMW. Mvh Stephan |
|
|
fjamsetramsa@ inbrott i bilen är ju för jävligt förstås... men är det verkligen ingen (svågern) som kommer ihåg vilket NUMMER ??/20 som fanns på den där SKYLTEN ?? (de flesta av oss kan ju t.o.m. sitt chassis-nr utantill.....;) - - de delarna som du är ute efter måste förmodligen special-beställas men OM de inte ens känner till vad det är för bil du har så är det ju hopplöst förstås - snart har de säkert glömd att det fanns en E34 M5 överhuvudtaget, M5touring är det redan idag många (på BMW) som inte vet att den fanns :):) - det finns en ///M-hot-line som BMW Malmö bör ringa till istället för att prata strunt med dig om att din bil inte finns m.m. (jag blir så trött på sånt här......) men för att vara ytterligare lite mera elak > det förutsätter förstås att en Skåning kan göra sig förstått med en som bor i 'Freistatt Bayern' ;););) M5touring register |
|
fjamsetramsa |
tyvärr kommer dom inte ihåg...de va mest en slump han köpte den varken han eller fassan är någon entusiast...inte jag heller men intresset börjar verkligen växa..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.